Pavel Černoch: Smetana Arias
Velmi oceňuji, že Pavel Černoch v dramaturgii svého prvního sólového CD nešel komerčně bezpečnou cestou hitů ze svých top rolí, jak bývá u sólistů obvyklé, ale zvolil árie a dueta z oper Bedřicha Smetany, ačkoli dosud v jeho repertoáru patřily role Jeníka v Prodané nevěstě a Vítka v Tajemství spíše k okrajovým.
I ve Smetanových operách Pavel Černoch uplatňuje svůj barevný, pevný a přitom tvárný spinto tenor a zároveň muzikalitu a umění vystihnout emoce a obsah interpretované hudby a textu. (…) Partnery naladěnými na stejnou strunu jsou na nahrávce pořízené v pražském Rudolfinu Česká filharmonie Česká filharmonie s dirigentem Tomášem Netopilem, sopranistka Mária Porubčinová jako Milada v emočně vzepjatém duetu Ó nevýslovné štěstí lásky, sopranistka Slávka Zámečníková jako Mařenka ve Věrném milování. Vyzdvihnout je třeba i podíl hudebního režiséra Jiřího Gemrota a mistra zvuku Jakuba Hadraby. Méně příznivě hodnotím podíl Jana Martiníka. Jeho nepříliš výrazný bas pro mě postrádá nejen potřebnou ďábelskost, byť jen v kratičkém výsměšném smíchu Raracha v Čertově stěně, ale především buffo energii dohazovače Kecala, který přitom dostává na nahrávce velký prostor, protože je zařazený duet Nuže milý chasníku, v němž Černochův Jeník Kecalovi vlastně jen přizvukuje.
Související
-
Je to o stavu mysli, říká tenorista Pavel Černoch, který letos slaví životní jubileum
Na velkém nádvoří hradu Špilberk v Brně zazpívá společně se sopranistkou Janou Šrejmou Kačírkovou árie a duety ze světového operního repertoáru.
-
Improvizaci nemám v umění rád, říká pěvecká hvězda Pavel Černoch
Říká o sobě, že je ambiciózní, a i proto se rozhodl pro dvě kariéry. Tvář a hlas tenoristy Pavla Černocha je možné vidět a slyšet na operních scénách po celém světě.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka