Pavel Černoch: Smetana Arias

15. listopad 2024

Velmi oceňuji, že Pavel Černoch v dramaturgii svého prvního sólového CD nešel komerčně bezpečnou cestou hitů ze svých top rolí, jak bývá u sólistů obvyklé, ale zvolil árie a dueta z oper Bedřicha Smetany, ačkoli dosud v jeho repertoáru patřily role Jeníka v Prodané nevěstě a Vítka v Tajemství spíše k okrajovým. 

I ve Smetanových operách Pavel Černoch uplatňuje svůj barevný, pevný a přitom tvárný spinto tenor a zároveň muzikalitu a umění vystihnout emoce a obsah interpretované hudby a textu. (…) Partnery naladěnými na stejnou strunu jsou na nahrávce pořízené v pražském Rudolfinu Česká filharmonie Česká filharmonie s dirigentem Tomášem Netopilem, sopranistka Mária Porubčinová jako Milada v emočně vzepjatém duetu Ó nevýslovné štěstí lásky, sopranistka Slávka Zámečníková jako Mařenka ve Věrném milování. Vyzdvihnout je třeba i podíl hudebního režiséra Jiřího Gemrota a mistra zvuku Jakuba Hadraby. Méně příznivě hodnotím podíl Jana Martiníka. Jeho nepříliš výrazný bas pro mě postrádá nejen potřebnou ďábelskost, byť jen v kratičkém výsměšném smíchu Raracha v Čertově stěně, ale především buffo energii dohazovače Kecala, který přitom dostává na nahrávce velký prostor, protože je zařazený duet Nuže milý chasníku, v němž Černochův Jeník Kecalovi vlastně jen přizvukuje.

Spustit audio

Související