Ondřej Brousek: K Šostakovičovi mám vztah od dětství. Na kazetě mi ho věnoval děda Otík

Ondřej Brousek
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Ondřej Brousek

Elien z Pelíšků, Amadeus z Divadla na Vinohradech, majitel sbírky nahrávek skladatele filmové hudby Johna Williamse a jedna ze součástek dobře namazaného stroje jménem Monkey Business – to je herec a hudebník Ondřej Brousek. Ve Vizitce s ním Klára Fleyberková mluvila i o zbrusu nové roli ve vltavském rozhlasovém seriálu Tři životy Dmitrije Šostakoviče.

Osmatřicetiletého herce a hudebníka Ondřeje Brouska znají posluchači Českého rozhlasu Vltava pravděpodobně z prken Divadla na Vinohradech a také ze skupiny Monkey Business, která své funkové písně hraje už od roku 1999.

03245726.jpeg

Brouskův hlas a také hra na klavír se ale aktuálně ponese i z rozhlasových přijímačů. Vltava totiž bude 15., 22. a 29. prosince vysílat seriál Pavla Molka Tři životy Dmitrije Šostakoviče. Čtvrteční host pořadu Vizitka ztvární právě ruského hudebního skladatele a odehraje také jeho klavírní party.

„K Šostakovičovi mám vztah od útlého dětství, na kazetě mi ho věnoval děda Otík. Od té doby ho mám moc rád. Vedle vážných, hlubokých symfonií psal i filmovou hudbu,“ komentoval Brousek svou první hudební ukázku, již vybral pro rozhovor ve Vizitce.

Četba pohádek piluje přímou řeč

I díky své „odvěké“ náklonnosti k Šostakovičovi a také zájmu o životopisné knihy hudebních skladatelů se na roli nemusel nijak speciálně připravovat, všechnu odbornou literaturu měl totiž nastudovanou z dřívějška. Speciálně podle svých slov netrénoval ani ony klavírní party, stačilo mu pouze několik přehrání ve studiu. Přednes naopak piluje v podstatě denně – při čtení pohádek dětem. Jak říká, skvěle si tak vytrénuje například přímé řeči.

Ondřej Brousek vystudoval na konzervatoři hudebně-dramatický obor a mluví o sobě jako o hudebníkovi – amatérovi, přesto má na svém kontě už dvě symfonie. Formu se prý učil metodou pokus – omyl, hodně mu však pomohlo angažmá v Divadle Na Fidlovačce, kam celý jeho ročník hned po škole vytáhl pedagog a tanečník Ivan Krob.

Ondřej Brousek

„Měl jsem tam možnost aranžovat pět amerických muzikálů, což je velmi dobré cvičení instrumentace. Nasekáte tam šílených chyb, ale příště to uděláte jinak, lépe,“ konstatuje Brousek, jehož první symfonii uvedl SOČR. Tu druhou napsal na objednávku pro dirigenta a hornisty Radka Baboráka, jenž ji v těchto dnech uvádí v Japonsku.

Svoje zkušenosti nedávno Brousek předával studentům hudebních oborů konzervatoře. Poselství? Snažit se o co největší univerzálnost záběru, který se později hodí při hledání pracovního uplatnění. I díky tomu prý Brousek nemusí brát role v seriálech a filmech, s nimiž nesouzní.

Jak Ondřej mluví o angažmá v Divadle Na Fidlovačce a o specifiku rozhlasové práce? Jak vzpomíná na film Pelíšky, v němž jako sedmnáctiletý hrál? Proč se podle něj kapela Monkey Business stále drží na scéně? Poslechněte si celou Vizitku.

 

Spustit audio

Související