Pražské jaro 2020: Historie festivalu v kontextu československé a české kultury
Rok 1989: Čtyři desetiletí státní kulturní politiky
19. květen 2020
V době, kdy v Československu trvala vláda jedné strany, zaznívaly apely na potřebu široké srozumitelnosti, masovosti a agitačního působení hudby.
Přerušilo je na přechodnou dobu „pražské jaro“, jiné než to festivalové, období tání, příslibů a pohybu v komunistické straně v roce 1968. Dvě desetiletí před ním (a stejně tak i dvě desetiletí na něj navazující, tedy okupace a normalizace) však v hudbě – a také v profilu a programech festivalu jako výkladní skříně režimu – zanechala bohužel negativní, nesmazatelné stopy.
Mohlo by vás zajímat
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka

Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka