Neoklasická Popelka v moderním pojetí. Národní divadlo opět inscenuje slavný Maillotův balet
Popelka uznávaného francouzského choreografa Jeana-Christopha Maillota se vrací na prkna pražského Národního divadla. Po devíti letech se v novém obsazení představí publiku klasický pohádkový příběh nahlížený avantgardní optikou.
Prokofjevova Popelka je stálicí na našem baletním repertoáru. Maillot, vůdčí osobnost souboru Les Ballets de Monte Carlo, ji však přibližuje současnému estetickému cítění. Vytvořil ji v roce 1999, kdy oplakával smrt otce. Právě nostalgická vzpomínka je tu stěžejním motivem. A pro samotného tvůrce nabývá dnes, kdy z vážných rodinných důvodů nemůže na obnovenou pražskou premiéru dorazit, nových významů.
Naše reportáž byla natočena po generální zkoušce s uměleckým šéfem Baletu ND Filipem Barankiewiczem a interpretem Prince Matějem Šustem.
Související
-
Popelka ve Stavovském v režii Enikő Eszenyi bydlí v...
Jedno z nejhranějších děl mistra vrcholného belcanta Gioachina Rossiniho mělo premiéru 25. ledna 1817 v římském Teatro Valle. Opera pražského Národního divadla uved...
-
Krok kupředu, nebo stagnace? Filip Barankiewicz povede balet Národního divadla do roku 2026
Balet pod vedením Filipa Barankiewizce příliš hledí do milosti, míní odborníci. Šéfem souboru bude dál až do roku 2026.
-
Technika je základ, ale důležitá je i duše. Říká Filip Barankiewicz členům baletního souboru
Čtvrtou sezónu stojí v čele Baletu Národního divadla polský tanečník Filip Barankiewicz. Ve Vizitce mluvil o svých plánech i zkušenostech s pražským baletním souborem.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka