Mladá generace na Ostravských dnech 2025. Poslechněte si propojení světové scény i žánrů

1. říjen 2025

Festival Ostravské dny se za dobu své existence stal zásadní součástí české hudební kultury. Neoddělitelně k němu patří také institut, na němž spolu v Ostravě tráví tři týdny, od rána do noci, převážně mladí skladatelé a skladatelky. Jejich kompozice jsou pak uváděny během festivalu vedle zvučných jmen tvůrců současnosti i významných skladeb z historie hudební avantgardy.

Futurissimo tentokrát nabídne výběr čtyř skladeb účastnic a účastníků letošního institutu: z Lisztovy akademie přijela do Ostravy Boglárka Erdös, z pražské HAMU Marie Nečasová a Michal Prokop, z Brooklynu Ian Davis, který v roce 2024 dostal v Ostravě příležitost „operní“, kdy jeho dílo bylo součástí sesterského bienále NODO / Ostravské dny nové opery.

V posledním zářijovém Futurissimu navštívíme rezidenční tělesa festivalu a spolu s nimi postupně prostor ostravské katedrály – poslechneme si výkon smíšeného sboru Canticum Ostrava (sbormistr Jurij Galatenko), multifunkčního prostoru Trojhalí Karolina – novou skladbu Tání Marie Nečasové provedla mezinárodní Ostravská banda.

Skladby pro dva saxofony Michala Prokopa se ujali v novém koncertním sále City Campusu Ostravské univerzity skvělí hráči z montrealského Quasar kvarteta a Ian Davis zkomponoval skladbu pro klavíristu Miroslava Beinhauera a festivalový symfonický orchestr ONO/ Ostrava New Orchestra.

Spustit audio

    Mohlo by vás zajímat

    Nejposlouchanější

    Více z pořadu

    E-shop Českého rozhlasu

    Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí

    Karin Lednická, spisovatelka

    kostel_2100x1400.jpg

    Šikmý kostel 3

    Koupit

    Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.