Ve výklopníku uhlí, v kuchyni i mezi kombajny. Ostravské dny lákají na soudobou klasickou hudbu mimo koncertní sály
Více než stovka hudebníků, tři orchestry a tři dirigenti na jednom pódiu, české premiéry děl světových skladatelských osobností, návraty k inspirativním momentům festivalové historie i pohledy do budoucnosti soudobé hudby. Takové budou letošní Ostravské dny, jejichž koncerty rozezní monumentální prostor Trojhalí Karolina a další místa Ostravy. Zajímavý program a zajímavá místa představuje Barbora Skálová z Ostravského centra nové hudby.
Ostravské dny jsou žánrově zaměřeny na soudobou klasickou hudbu, a to povahy avantgardní, experimentální i riskantní. Festivalu předchází Institut, který umožňuje mladým skladatelům pracovat po tři týdny se světově proslulými osobnostmi soudobé hudby a být u nastudování svých skladeb. Festival Ostravské dny seznamuje veřejnost s díly (většinou orchestrálními), která nebyla v České republice uvedena nebo mají na festivalu světovou premiéru. Kompozice přímo na místě studuje v posledních dvou srpnových týdnech Ostravská banda, Ostrava New Orchestra a sbor Canticum Ostrava i řada špičkových ansámblů, sólistů a dirigentů.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Nora Eckhardtová: Druhá strana řeky. Jak souvisí zmizení podnikatele s dávným krveprolitím?
-
Kurt Vonnegut: Matka noc. Nejčernější groteska o muži, který šířil zlo, aby pomohl dobru
-
Jana Knitlová: Soukromá derniéra. Příběh dvou herců na útěku z nacistického Německa
-
Gilbert Keith Chesterton: Modrý kříž. Dopadne otec Brown i zločince mezinárodního formátu?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor

Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.