Mám rád slovní minimalismus, nedoslovnost v textech. I proto jsem si oblíbil hry Josefa Topola, říká dramaturg Vladimír Fekar
Házená v dresu Cementu Hranice, tanec a občasná spolupráce s improvizátory, herci a hudebníky okolo Petra Marka, známého z kapely Midi Lidi – to byl (profesní) start dramaturga Městského divadla Zlín Vladimíra Fekara. V Baťově městě působí už 20 let a podílí se také na organizaci festivalu Setkání. V čem pro něj byl důležitý pobyt na vojně, co si odnesl z JAMU a jak staví repertoár zlínského divadla? Ve Vizitce o tom mluvil s Michalem Burešem, a došlo i na autorské verše.
Související
-
V polském divadle je možné něco, co by u nás možné nikdy nebylo – skandál, říká režisér Jan Horák
Nečeká na pointu: režisér, dramaturg a spoluzakladatel Studia Hrdinů Jan Horák má rád texty, které jsou zajímavé od začátku do konce.
-
Divadelní dramaturgie? Povolání, kde je člověk placený za pochybování, říká Miloslav Klíma
Letos osmdesátiletý Miloslav Klíma patří mezi nejvýznamnější postavy české divadelní dramaturgie, které se věnoval na scénách napříč republikou.
-
Blízká je mi mentalita severu, za černým humorem cítím bolest, říká dramaturgyně Martina Kinská
Osmnáct let je Martina Kinská dramaturgyní Švandova divadla. Kdyby mohla znovu studovat, scenáristiku by ráda odkoukala od severských autorů.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Když vás chytne klasika, nikdy vás už nepustí. I kdybyste se před ní plazili.
Petr Král, hudební dramaturg a moderátor Českého rozhlasu


Nebojte se klasiky!
Bum, řach, prásk, křup, vrz, chrum, švuňk, cink. Už chápete? Bicí! Který nástroj vypadá jako obří hrnec ze školní jídelny potažený látkou? Ano, tympán! A který připomíná kuchyňské police? A který zní jako struhadlo? A který jako cinkání skleničkami? A který zní jako vítr?