Blízká je mi mentalita severu, za černým humorem cítím bolest, říká dramaturgyně Martina Kinská. Na divadle zpracovala i Larse von Triera
Osmnáct let je Martina Kinská dramaturgyní Švandova divadla. Stále ji baví učit se od tamních režisérů, kdyby ale mohla znovu studovat, scenáristiku by ráda odkoukala od severských autorů s citem pro rozvinutí jednoduchých situací. Komedie má podle ní životnost pět let, ani sezonu by se ale nevydržela dívat na „řachandy“ Carla Goldoniho. Co ji zaujalo na životě houslistky Almy Rose a jak se jí spolupracuje s Robertem Sedláčkem? I o tom mluvila ve Vizitce s Markétou Kaňkovou.
Související
-
Francouzské divadlo dokáže lehkým způsobem pojmenovat těžká témata, říká Natálie Preslová
Sněz tu žábu – to je festival současné francouzské dramatiky, kterou z pozice ředitelky vede dramaturgyně Divadla NoD, absolventka divadelní vědy Natálie Preslová.
-
Dramaturgyně Lenka Havlíková: Zajímá mě divadlo, které se zabývá světem tak, jak ho žijeme
Den před premiérou inscenace Otcovrah, které se ptá po smyslu tradiční rodiny v dnešní době, byla hostem Vizitky dramaturgyně a zakladatelka souboru Divadlo X10.
-
Divadelní dramaturgie? Povolání, kde je člověk placený za pochybování, říká Miloslav Klíma
Letos osmdesátiletý Miloslav Klíma patří mezi nejvýznamnější postavy české divadelní dramaturgie, které se věnoval na scénách napříč republikou.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Lidský faktor jsem znal jako knížku, ale teprve s rozhlasovým zpracováním jsem ho dokonale pochopil...
Robert Tamchyna, redaktor a moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Lidský faktor
Točili jsme zajímavý příběh. Osoby, které jsme hráli, se ocitaly ve vypjatých životních situacích, vzrušující práce pro herce a režiséra. Během dalšího měsíce jsme Jiří a já odehrané repliky svých rolí žili. Fantasmagorické situace posledního dílu příběhu se staly naší konkrétní každodenností. V srpnu Jiří Adamíra zemřel. Lidský faktor byla naše poslední společná práce.“ Hana Maciuchová