Kateřina Kněžíková & Jakub Hrůša: Strauss
Některé písně, především ty křehčí a lyričtější, vyznívají krásně, ale větší část je těch, při jejichž poslechu má člověk pocit souboje s hmotou, nedostatečné dechové kapacity. Technická náročnost je slyšet a nelze si užívat krásný volný tón a svobodnou práci s frází.
Moc nerozumím zapojení dirigenta Jakuba Hrůši jako klavíristy, který Kateřinu Kněžíkovou doprovází na třinácti písních, to znamená na většině alba. Chápu, že je výhodné zapojit do projektu mezinárodně uznávané jméno, ale degraduje se tím hodnota prvotřídních klavíristů, kteří se specializují na umění písňového doprovodu, u nás je to Miroslav Sekera, Ivo Kahánek, v zahraničí Malcolm Martineau nebo Julius Drake. Jinou kapitolou jsou Čtyři poslední písně s doprovodem Bamberských symfoniků a Jakuba Hrůši jako dirigenta, ty jsou mnohem příjemnější na poslech, celkový zvuk je kompaktnější a zpěv barevnější, kontrolovanější, svobodnější.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Nora Eckhardtová: Druhá strana řeky. Jak souvisí zmizení podnikatele s dávným krveprolitím?
-
Šedivý pokoj, Čmoud nebo Návěstí. Povídky Stefana Grabińského, klasika polské fantastické literatury
-
Kurt Vonnegut: Matka noc. Nejčernější groteska o muži, který šířil zlo, aby pomohl dobru
-
Ngaio Marshová: Zpěv v ráhnoví. Pátrání po úchylném vrahovi žen
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor

Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.