Generace 70: ekonom Tomáš Sedláček

8. únor 2015

O dětství ve Finsku a dospívání v Dánsku, o "bližních" mobilech, bibli, o pracovním týdnu, v němž neděle není dnem odpočinku, o důchodu dne, o buldocích, maniodepresi ekonomie, Ekonomii dobra a zla, třech rozepsaných knihách i o spěšné generaci narozené v 70. letech.

Hostem Ivy Jonášové v sérii Generace byl filozof ekonomických teorií s pověstí a mediální imagí bohéma a ekonom s největší hřívou Tomáš Sedláček.

Pořad jsme vysílali v rámci cyklu Generace 70 o výrazných osobnostech narozených v 70. letech, které se prosadily v umění, vědě, sportu nebo společenskými aktivitami. Řeč byla nejen o Tomášových osobních zkušenostech, postojích a názorech, ale i o zážitcích a době určujících celou generaci narozenou v sedmdesátých letech.

Tomáš Sedláček (nar. 23. 1. 1977) je ekonom, hlavní makroekonomický stratég ČSOB a vysokoškolský pedagog, přednášející ekonomii a dějiny ekonomických teorií, bývalý poradce prezidenta Václava Havla a ministra financí Bohuslava Sobotky. Pět let byl členem Národní ekonomické rady vlády, známé jako NERV. Část dětství prožil ve Finsku (5 let) a dospívání v Dánsku (čtyři roky), v roce 2001 se stal doktorem filozofie na Karlově univerzitě v Praze, studoval ekonomii na Yale University ve Spojených státech. Publikuje a přednáší v zahraničí. Jeho kniha Ekonomie dobra a zla byla přeložena do 17 jazyků.

Skladby, které má či kdysi měl v přehrávači Tomáš Sedláček a které zazněly v nedělní Čajovně:

PJ Harvey – Good FortuneMidnight Oil – Cemetery In My Mind Florence And The Machine: Dog Days Are OverEd Harcourt: Come Into My Dreamland

Spustit audio

    Nejposlouchanější

    Více z pořadu

    E-shop Českého rozhlasu

    Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí

    Karin Lednická, spisovatelka

    kostel_2100x1400.jpg

    Šikmý kostel 3

    Koupit

    Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.