Co když se směji tělem, a ne obličejem? Inscenace Hey, Earth! navazuje na experimentální linii tvorby Cirku La Putyka
Novocirkusový soubor Cirk La Putyka už několikrát prokázal, že se nebojí experimentu. Vzpomeňme inscenace Black, Black Woods nebo třeba Honey. Druhá jmenovaná byla dílem belgického choreografa Thomase Steyaerta. Právě ten je podepsán, tentokrát i režijně, pod novinkou Hey, Earth!. V holešovickém prostoru Jatka78 ji uvede dnes poprvé.
Přemýšlela jsem o tom, zda ve mně inscenace probouzí chuť o ní přemýšlet. A jestli je vůbec záměrem tvůrců, aby o ní divák přemýšlel, když oni o divákovi téměř nepřemýšleli.
Hana Strejčková
„Pro mě představuje Hey, Earth! skupinu lidí, individualit, kolektiv, který hledá krásu, útěchu, sounáležitost, smysl, prospěšnost, porozumění, možná radost, veselí a podobné abstraktní ideje. V průběhu svého hledání naráží na riskantní situace, vstupuje do hry křehkost, možná i absurdita. Neustále tedy testuje a mapuje společenské struktury a systémy, kterým tak úplně nerozumí,“ rozvíjí své úvahy Thomas Steyaert, pro kterého prý tvorba znamená vytvářet problémy a hledat řešení: „Snažím se nebýt přímočarý, často svou práci nazývám ‚nezpodobňující fyzickou komunikací‘. Výraz tváře je vždy přímočarý – když nasadím úsměv, je zjevné, že zažívám něco příjemného. Ale co když se směji tělem a ne obličejem?“
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Peter Karvaš: Sedm svědků. Detektivka ve hvězdném obsazení otevírá otázky po občanské odpovědnosti
-
Deník zloděje. Autobiografický příběh padlého anděla Jeana Geneta
-
Eli Beneš: Nepatrná ztráta osamělosti. Oceňovaný debut současného českého spisovatele
-
Miroslav Hlaučo: Letnice. Poslechněte si četbu z vítězné knihy Magnesia Litera
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.