Chtěl být malířem, pracoval jako dělník v ČKD. Jeho grafiky jsou teď v New Yorku i Praze.
Galerie Smečky představuje do 28. března pod názvem Vrásnění retrospektivní výběr z grafické tvorby Boudníkova žáka, grafika Oldřicha Hamery.
Grafik a také amatérský mineralog a paleontolog Oldřich Hamera měl ve svém životě štěstí na podnětná setkání a umělecká přátelství. Už v roce 1964 se seznámil ve Středočeských strojírnách s něžným barbarem a vynálezcem explosionalismu, grafikem Vladimírem Boudníkem, který ho vyučil grafickému řemeslu. Jeho prostřednictvím se setkal také se spisovatelem Bohumilem Hrabalem, básníkem a výtvarníkem Jiřím Kolářem a dalšími významnými postavami tehdejší neoficiální scény.
Oldřich Hamera se narodil 3. března 1944 v Úvalech u Prahy. Pomocí grafických technik zachycoval to, co ho už od malička zajímalo nejvíce – svět mineralogie, geologie a paleontologie. Vedle své grafické práce se Hamera věnuje také užitému umění, ilustraci a jako restaurátor se podílel na obnově významných památek České republiky. Svými grafikami je zastoupen v mnoha sbírkách, např. v Národní galerii v Praze, ale i v Pratt Graphics Centru v New Yorku.
Výstava Vrásnění v Galerii Smečky mapuje Hamerovy práce od šedesátých let po současnost. Na této zcela ojedinělé výstavě jsou z umělecké tvorby Oldřicha Hamery vybrána díla, která úzce souvisejí s motivy trilobitů, zkamenělin a hornin. Jejich exempláře jsou též volně v prostoru galerie instalovány a propojují svět umění a svět neživé přírody tak, jak to Hamera ukazuje ve svých grafických listech – přírodu přecházející do umění. Současná výstava se skládá z monotypů, aktivních a strukturálních grafik, autokoláží a derealizací. Některé grafické listy budou veřejnosti představeny vůbec poprvé.