Cembalo je nástroj pro kouzelnici a posluchače, kteří přijímají klam, říká hudebnice a vědkyně Barbara Maria Willi
Hráčka na kladívkový klavír, varhany a cembalo, děkanka Hudební fakulty JAMU, organizátorka koncertů staré hudby, muzikoložka a milovnice slovanských zemí – to všechno je v Německu narozená a v Brně usazená Barbara Maria Willi. Ráda by nahrála všechny písně „českého Schuberta“ J. V. Huga Voříška a do detailu se věnovala harmonické „hudební matematice“ zvané basso continuo. O hudební i životní dráze s ní ve Vizitce mluvila Renáta Spisarová.
Související
-
Vojtěch Spurný: Staré nástroje jsou moje velká láska. Dostávají mě do skladatelovy blízkosti
Od letošního roku je šéfem opery Slezského divadla Opava Vojtěch Spurný, muž, jenž svůj profesní život dělí mezi hru na klavír, flétnu, cembalo, dirigování a operní režii.
-
Barokní flétna má tolik možností, že na ni hraju hudbu renesanci i klasicismus, říká Jana Semerádová
Vede hudební soubor Collegium Marianum, jako flétnistka vystupuje se světovými orchestry i sólisty a jako dramaturgyně připravuje festival Letní slavnosti staré hudby.
-
Jednou z obětí střelby na FF UK byla muzikoložka Lenka Hlávková. Připomínáme si ji pořadem Vizitka
Zájmem Lenky Hlávkové byl vztah hudby a společnosti před rokem 1600. Paní Hlávková byla 21. 12. 2023 jednou z obětí střelce na FF UK.
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.