Cembalo je nástroj pro kouzelnici a posluchače, kteří přijímají klam, říká hudebnice a vědkyně Barbara Maria Willi
Hráčka na kladívkový klavír, varhany a cembalo, děkanka Hudební fakulty JAMU, organizátorka koncertů staré hudby, muzikoložka a milovnice slovanských zemí – to všechno je v Německu narozená a v Brně usazená Barbara Maria Willi. Ráda by nahrála všechny písně „českého Schuberta“ J. V. Huga Voříška a do detailu se věnovala harmonické „hudební matematice“ zvané basso continuo. O hudební i životní dráze s ní ve Vizitce mluvila Renáta Spisarová.
Související
-
Vojtěch Spurný: Staré nástroje jsou moje velká láska. Dostávají mě do skladatelovy blízkosti
Od letošního roku je šéfem opery Slezského divadla Opava Vojtěch Spurný, muž, jenž svůj profesní život dělí mezi hru na klavír, flétnu, cembalo, dirigování a operní režii.
-
Barokní flétna má tolik možností, že na ni hraju hudbu renesanci i klasicismus, říká Jana Semerádová
Vede hudební soubor Collegium Marianum, jako flétnistka vystupuje se světovými orchestry i sólisty a jako dramaturgyně připravuje festival Letní slavnosti staré hudby.
-
Lidé ve středověku nám byli podobnější, než si myslíme, říká Lenka Hlávková
Chceme-li pochopit hudbu jako součást dobové reality, musíme porozumět historickým souvislostem. Jasným muzikologickým pravidlem se řídí i Lenka Hlávková.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor


Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.