Zpívající Přízraky. Divadelní spolek JEDL se pochlubí svým dosud největším projektem na vlnách Vltavy
Zveme vás na poslech současné opery, kterou představil divadelní spolek JEDL koncem června na festivalu Dny nové opery Ostrava. Opera Ibsen / Přízraky v režii Jana Nebeského chce zkoumat nové možnosti hudebního divadla 21. století a Vltava zařadila její záznam do svého vysílání. Buďte při tom v sobotu 9. července od 20:00..
Libreto experimentální opery napsala podle Ibsenova dramatu Přízraky Lucie Trmíková a hudbu složil Matouš Hejl. Záměrně ji přitom „neušil“ na míru profesionálnímu pěveckému projevu. Kromě sopranistky Magdaleny Malé vystupují ve hře už jen čtyři činoherci, včetně zmíněné Lucie Trmíkové v hlavní roli paní Alvingové.
Čtěte také
Trmíková má s ibsenovskými hrdinkami mnohaletou zkušenost, podobně jako Jan Nebeský, který ji do svých inscenací pravidelně obsazuje. Přestože Ibsenova témata dnes už nevzbuzují kontroverzi jako v době svého vzniku, otázky, které si pokládají – stran lži, života ve lži, přetvářky či pokrytectví – jsou podle herečky nadčasové. Právě divadlo, které se ptá (a tím snad i provokuje), má podle ní smysl.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Nora Eckhardtová: Druhá strana řeky. Jak souvisí zmizení podnikatele s dávným krveprolitím?
-
Woody Allen: Postava Kugelmasse. Smutná fraška končící výbuchem
-
Ngaio Marshová: Zpěv v ráhnoví. Pátrání po úchylném vrahovi žen
-
Nevěsta přijíždí do Yellow Sky a Otevřený člun. Povídky klasika americké literatury Stephena Cranea
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.







