Zásadní postava? Antonín Přidal. Nenechal nás odejít s výmluvou a naučil mě nedělat kompromisy, říká režisér Tomáš Soldán
Tomáše Soldána formovalo boskovické divadlo Naboso, kde si vyzkoušel voice-band. Zvuk, spolu s chutí pracovat pro rozhlas, jej provázel i dál: na Ježkově konzervatoři i na JAMU, kde vystudoval rozhlasovou a televizní dramaturgii. V rozhlase zpracoval téma nočních můr, které jej atakovaly během španělských studií, a na divadle je aktuální například jeho reflexe počínání ruské protiválečné dramatičky Asji Vološiny. Do Vizitky ho pozvala Markéta Kaňková.
Související
-
Mám rád nabroušené autory, říká režisér Petr Mančal
Formovala ho nespoutanost Filipa Topola, miluje obrazy Hieronyma Bosche a v dospívání závodně běhal. Divadlo pro něj dlouho představovalo cosi umělého.
-
Divadlo by mělo měnit svět k lepšímu. A myslím si, že mu to jde, říká režisérka Martina Schlegelová
Má ideály a nebojí se je použít. Promýšlí, jak k divadlu přitáhnout i lidi, kteří se o něj běžně nezajímají, a místo variace Shakespeara raději volí texty nových autorů.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka