Sebedrásavý Vaněk
Na začátku byl blog. Na konci je kniha. Blog psal jakýsi Fiksu pojka a mezi mnoha jeho čtenáři byl i jeden nakladatel, který se ho rozhodl vydat. Pod knihou Sebedrás je podepsaný Jiří Vaněk. O cestě od psaní blogu o nalomených vztazích a divných holkách k literatuře bude v úterý 5. října vyprávět v pravidelné literární Čajovně, kterou připravili Jaroslava Haladová a Jaroslav Rudiš.
Jiří Vaněk je ročník 1978. Vystudoval matematiku na MFF UK a nedostudoval logiku na FF UK. Pak dělal všechno možné: sbíral zkušenosti jako „holka pro všechno“ v prodejně čerpadel, učil, byl novinářem, hudebním dramaturgem, programátorem a scénáristou. Mimo jiné je spolupodepsaný pod populárním sitcomem Comeback. I o něm a o tom, jak se sitcom vůbec píše, bude v Čajovně řeč. Vaněk také příležitostně vystupuje s různými hudebními uskupeními, nejčastěji sólově s akustickou kytarou pod pseudonymem Singleton.
Nejvíce se ale bude mluvit o autobiograficky laděné knize Sebedrás vyrostlé z blogů Fiksu pojky, které publikoval od roku 2004. Knížka vyšla na konci srpna a vypravěčem je třicátník, zamotaný do ne příliš funkčních vztahů, potácející se po pražských večírcích a bytech a nepřestávající doufat, že jednou najde holku, s níž to dopadne. Také miluje hudbu a tak jsou jednotlivé kapitoly téhle čtivé, hořké i vtipné knížky doprovázeny i doporučenou kapelou a písničkou. Ze soundtracku také v Čajovně zazní několik skladeb.
Nejposlouchanější
-
George Bernard Shaw: Pygmalion. Jiřina Bohdalová a Miloš Kopecký v brilantní irské komedii
-
Vánoční vyprávění Sigismunda Boušky, Marka Piętoně, H. Ch. Andersena a Josefa Lady
-
Jane Austenová: Rozum a cit. Příběh o osudových láskách, nadějích i milostných zklamáních
-
Nový Svět očima místních. Živá vesnice uprostřed turistického centra Prahy
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.