Pustit mezi sebe gadža? Proč ne, když je to super muzikant, říká umělecký šéf Romské cimbálové hudby Josef Giňa
Třináct let chodil na housle, hru na cimbál s ním doma piloval otec, na dobrý prstoklad dohlížela babička, vynikající kontrabasistka. Nauku ho doučoval folklorista Štěpán Kotek a mnohé pochytil od „kmotra“ rodiny, dalšího bílého muzikanta Jana Rokyty st. Už jako kluk nahrával v rozhlase a přes kytaru, kterou ovšem jeho otec neměl rád, se dostal až k popu. O hudební cestě Josefa Gini mladšího z legendární opavské Romské lidové hudby si povídala Renáta Spisarová.
Související
-
Ta odhodlanost! Jako bys to byla ty, řekla máma, když mě viděla v roli Špinarky, vzpomíná Matulová
Když slyší hrát housle a cimbál, cítí se jako doma. Zvažovala, že bude učit ve školce, nakonec ale převládla touha stát na pódiu; jistotu na něm získala až před dvěma lety.
-
V médiích chybí pohled na romskou střední vrstvu, říká Vera Lacková
Narodila se v Handlové, studovala v Brně a žije s rodinou ve Vídni. Založila společnost Media Voice a poukazuje na témata, která jsou pro ni jako pro Romku důležitá.
-
Jana Hejkrlíková: Po roce '89 se pro Romy mnohé změnilo k lepšímu. Anticiganismus ale vzrostl
Před padesáti lety se v Československu na čtyři roky zrodil Svaz Cikánů – Romů, o kterém pro Český rozhlas nedávno psala i Jana Hejkrlíková.
Více o tématu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka