Přál bych si, aby české divadlo víc riskovalo, říká herec a režisér Philipp Schenker. V Praze často pracuje s tématem identity
Narodil se ve Švýcarsku, žil v Holandsku, za svůj domov považuje Prahu. Česky se naučil díky práci a dětem, nejlepší přátele má ale dodnes mezi cizinci. Vystudoval grafický design, od gymnázia ho však zajímalo alternativní divadlo. Hrál v Havlově odcházení, působil v několika pražských kapelách a souborech a v Eliadově knihovně hrává kabaret Das Thema. O tématech spojených s jazykem i odlišnostmi v divadelní práci mluvil Philipp Schenker ve Vizitce s Veronikou Štefanovou.
Související
-
Mám rád nabroušené autory, říká režisér Petr Mančal
Formovala ho nespoutanost Filipa Topola, miluje obrazy Hieronyma Bosche a v dospívání závodně běhal. Divadlo pro něj dlouho představovalo cosi umělého.
-
Francouzské divadlo dokáže lehkým způsobem pojmenovat těžká témata, říká Natálie Preslová
Sněz tu žábu – to je festival současné francouzské dramatiky, kterou z pozice ředitelky vede dramaturgyně Divadla NoD, absolventka divadelní vědy Natálie Preslová.
-
Když vynášeli z Roxy suť, vynášela jsem taky, říká divadelní producentka Denisa Václavová
Když před lety narazila v Dlouhé ulici na skupinu lidí, která čistila prostor po bývalém kině, přidala se k ní. V místě budoucího klubu Roxy zrovna vznikala výstava.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.