Opera mě ze začátku nebavila, v divadle jsem usínal, říká barytonista Pavol Kubáň

Pavol Kubáň, operní pěvec. Moderuje Daniel Jäger
Ztvárnil titulní roli v novodobé české premiéře opery Pavla Haase Šarlatán v režii Ondřeje Havelky. Ve Vizitce mluví o tom, jaké to je mít hlavní roli v díle, které není svázáno interpretační tradicí. „Zpěvák je světový, když na jeviště přinese něco víc, ať už v kadenci nebo ve frázích,” říká také. Co se dá poznat ze zpěvu Verdiho díla? A proč má rád operu z padesátých let? Ptá se Daniel Jäger.
Související
-
Nebylo jednoduché přesvědčit rodiče, abych se stala operní pěvkyní, říká sopranistka Veronika Rovná
Stát na jevišti a zpívat je pro ni „nejvíc“. Sólistka Národního divadla moravskoslezského v Ostravě zastává ve zpěvu metodu přirozenosti, pravdivosti hlasu a dechové opory.
-
Poznat evropské operní domy znamenalo přiznat si, kolik toho ještě neumím, říká pěvec Jiří Sulženko
Jiří Sulženko byl původně kontrabasista, hrál v orchestru pražského Národního divadla. Operní zpěv začal na konzervatoři studovat jen ze zájmu, nakonec mu ale dal přednost.
-
Zavřu oči, nechám působit hudbu. Obraz, který se mi vynoří, chci zprostředkovat, říká režisér Heřman
„Leoš Janáček je geniální v tom, že nic nepřikrašluje,“ konstatuje na konto nejhranějšího českého operního skladatele v zahraničí umělecký šéf Janáčkovy opery Jiří Heřman.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.