Ondřej Cihlář Dětství prožil v Havířově, maturoval na Gymnáziu Nad Alejí v Praze 6, kde byl v roce 1997 jedním ze zakladatelů populárního Divadla Vosto5, jehož je jedním z klíčových spoluautorů, v mnoha projektech aktérem a v některých i režisérem. V roce 2003 absolvoval obor režie – dramaturgie na Katedře Alternativního a loutkového divadla DAMU v ateliéru Miroslava Krobota.
V současné době se kromě účinkování ve Vosto5 a dramaturgií projektů na pomezí divadla a vzdělávání, věnuje moderování diskusních pořadů pravidelně např. Vizitka na stanici Český rozhlas Vltava a řady talkshow (Kupé v lese s Petrem Prokopem, Operitiv s Veronikou Sedláčkovou, Camping pro IPR Praha ad.), udílení cen (MFDF Ji.hlava, Ceny OSA, ceny Neuron, Křišťálová lupa, Ceny filmových kritiků ad.) a jiných společenských událostí. Věnuje se také rozhlasové tvorbě (např. Vyvážená revue nebo Kabaret v éteru, Proton!!!). Autorský rozhlasový interaktivní seriál Návrat ´68, byl oceněn Novinářskou cenou za rok 2018. Ve své pedagogické činnosti se na Katedře nonverbálního divadla HAMU věnuje současným tendencím nového cirkusu, s čímž souvisí také odborná publikační činnost: řada článků a knižní publikace Nový cirkus a Orbis cirkus. www.VOSTO5.cz
Všechny články
-
Negativy se vyvážely na skládku několik dní. Bylo to ničení paměti, říká Zuzana Meisnerová Wismer
Věhlasný fotoateliér navštívil svého času Albert Einstein, Tomáš Garrigue Masaryk či Antonín Dvořák. Vznikla galerie osobností, kterou si Jan Langhans pečlivě schraňoval.
-
Válka zpětně působí mnohem silněji, zpracovat ji je nadlidský výkon, říká režisér Benjamin Tuček
Spolu s Davidem Čálkem natočili dokument Válečný zpravodaj o práci Martina Dorazína na Ukrajině. Na festivalu ve Varšavě dostal film hlavní cenu za dokument i cenu diváků.
-
V komiksu Traum se mísí trauma i sen, říká kreslíř Tomáš Motal
Jeho tvorbu charakterizuje mysteriózní atmosféra, ostře kontrastní černé a bílé plochy a velký smysl pro detail. Ve Vizitce mluví o své autorské knižní prvotině Traum 1999.
-
Smetanovo nesnesitelné tempo bytí pro mě bylo strhující, říká herec Václav Neužil
Proč je líčení do podoby Bedřicha Smetany podobné kamínku v botě? A nakolik překračují role práh jeho osobního života? Ptá se Ondřej Cihlář.
-
Vizuálno mám spojené s hudbou. Ta květina musí být úplná, říká hudebník Albert Romanutti
Jeho kapela Bert and Friends vydala po letech hraní první dlouhohrající desku s názvem České moře. To se dá podle něj u nás najít, i když ho reálně nemáme. Kde?
-
Děti dokáží být ve svých filmech přísné a drsné, až nám vyrazí dech, říká kameraman Pavel Berkovič
Už pár let patří mezi porotce festivalu Pražský filmový kufr. Co se v něm dá najít? Filmotéka, kterou vytvořily děti od osmi let a vyjadřují se tak k tomu, co je trápí.
-
Plakáty sametové revoluce byly v londýnském muzeu po listopadu dřív než já, říká designér Šťastný
Příběh jeho loga Občanského fóra je pro něj otřepanou historkou. I to, že vzniklo rychle a jako vtip. Specializuje se na ně dodnes a vytvořil mnoho těch notoricky známých.
-
Kino je stále dobrý rande cíl, nejvíc pro mladé, říká kulturní statistik Milan Dedera
Data z oblasti kultury ukazují, že třetina Čechů má potřebu se niterně umělecky a kulturně projevovat. Ve srovnání s jinými evropskými zeměmi taktéž rádi čteme.
-
Kniha dnes bojuje o duši dítěte, říká nakladatelka Ivana Pecháčková
Pořádá festival Děti, čtete?!, který má nejmladší přivést ke knihám. Přiznává, že dnes těžko učte Balzacovy popisy postav, které jí dříve nedělaly problém.
-
Problematizování světa může být paradoxně cestou ke klidu, říká dokumentarista Hlaváček
Jeho film Dům bez východu se stal nejlepším českým snímkem na MFDF v Jihlavě. „Člověk v podmínkách extrémní finanční nouze není schopen opanovat přítomnost.“
Stránky
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- …
- následující ›
- poslední »