Není náhoda, že se teď v divadlech vyrojilo tolik Hamletů, říká dramatik a dramaturg Milan Šotek
Drama podle něj člověku odjakživa ukazuje, že má schopnost ovlivnit svůj vlastní život. Už při studiích na DAMU spoluzaložil Kabaret Calambour, který rozvíjí tradice českého autorského kabaretu. Rodilý Pražák tvořil i působil v Olomouci a teď je dramaturgem Mahenovy činohry ND Brno. Jak k nám dnes může promlouvat dílo Václava Klimenta Klicpery a proč už nepíše péefka?
Související
-
Německé divadlo je tradičně politické, reflektuje i otázky genderu, říká dramaturg Petr Štědroň
Všechno, co jste chtěli vědět o divadle německy mluvících zemí, nabízí Pražský divadelní festival německého jazyka pod vedením Petra Štědroně. Do Prahy se přesunul z Brna.
-
Bavilo mě kombinovat historii divadla s politikou, u nás muzikál výrazně ovlivnila, říká Pavel Bár
Šest sezon působí Pavel Bár jako dramaturg Muzikálu Divadla J. K. Tyla, které si zakládá i na uvádění nepříliš známých titulů. Kromě divadla Bár studoval i politologii.
-
V polském divadle je možné něco, co by u nás možné nikdy nebylo – skandál, říká režisér Jan Horák
Nečeká na pointu: režisér, dramaturg a spoluzakladatel Studia Hrdinů Jan Horák má rád texty, které jsou zajímavé od začátku do konce.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
![tajuplny_ostrov.jpg tajuplny_ostrov.jpg](https://vltava.rozhlas.cz/sites/default/files/styles/cro_3x2_mobile/public/images/dc6840ce882ec3bac8e628bfab9f5bc9.jpg?itok=MGjKRqj7)
![](https://vltava.rozhlas.cz/sites/default/files/styles/cro_1x1_mobile/public/images/6515d334428e57ce276151baa6fa5313.jpg?itok=m8R2tATO)
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.