Není náhoda, že se teď v divadlech vyrojilo tolik Hamletů, říká dramatik a dramaturg Milan Šotek
Drama podle něj člověku odjakživa ukazuje, že má schopnost ovlivnit svůj vlastní život. Už při studiích na DAMU spoluzaložil Kabaret Calambour, který rozvíjí tradice českého autorského kabaretu. Rodilý Pražák tvořil i působil v Olomouci a teď je dramaturgem Mahenovy činohry ND Brno. Jak k nám dnes může promlouvat dílo Václava Klimenta Klicpery a proč už nepíše péefka?
Související
-
Německé divadlo je tradičně politické, reflektuje i otázky genderu, říká dramaturg Petr Štědroň
Všechno, co jste chtěli vědět o divadle německy mluvících zemí, nabízí Pražský divadelní festival německého jazyka pod vedením Petra Štědroně. Do Prahy se přesunul z Brna.
-
Bavilo mě kombinovat historii divadla s politikou, u nás muzikál výrazně ovlivnila, říká Pavel Bár
Šest sezon působí Pavel Bár jako dramaturg Muzikálu Divadla J. K. Tyla, které si zakládá i na uvádění nepříliš známých titulů. Kromě divadla Bár studoval i politologii.
-
V polském divadle je možné něco, co by u nás možné nikdy nebylo – skandál, říká režisér Jan Horák
Nečeká na pointu: režisér, dramaturg a spoluzakladatel Studia Hrdinů Jan Horák má rád texty, které jsou zajímavé od začátku do konce.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka