Nectili jsme tradici, fotka pro nás byla zábava a v Praze nám všichni fandili, vzpomíná Miro Švolík na vznik slovenské nové vlny
Když Miro Švolík zjistil, že se fotografie dá studovat v terénu, z vytoužené grafiky se okamžitě přeorientoval právě na fotku. Na střední pro něj byla klíčovou osobností Milota Havránková, která – stejně jako později učitelé na FAMU – podporovala všechny experimenty. Jak se připravoval na přechod z analogu na digitál? Jakou roli měla v jeho hravé tvorbě vysokoškolská kolej? V co vyústilo přátelství s Fedorem Gálem? Pana Švolíka se ve Vizitce ptala Markéta Kaňková.
Související
-
Zajímají mě emoce. Bližší jsou mi ty temnější, říká dokumentární fotograf Jan Mihaliček
„Vyrostl jsem v černobílém světě. I většina filmů takových byla, stejně jako fotky v Lidových novinách, pro které jsem pracoval,“ říká dokumentární fotograf Jan Mihaliček.
-
Stěžovat si stojí spoustu energie, sebelítost vyřadí člověka ze života, říká fotograf Tono Stano
Tono Stano se řídí pravidlem „identifikovat zlo a nezdržovat se blbostmi.“ Inspiruje se situací tady a teď, tak vznikla i jeho aktuální výstavna v pražské Trafačce.
-
Ivan Pinkava: Ženské tělo svádí k sexuální interpretaci. Mužské je zajímavější pro obecnou výpověď
„Mé fotografie mohou na někoho působit drsně, nikdy v nich ale nechybí krása. Té se nechci vzdát, potřebuju mít z fotky slast,“ říká Ivan Pinkava.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.