Ne líbezné alpské jezírko, ale pořádná tatranská bystřina. To je Anna Karenina ve Švandově divadle
Jako moderní realistické drama o partnerských vztazích adaptoval pro jeviště román Lva Nikolajeviče Tolstého Anna Karenina režisér Martin Františák. Vášnivý příběh o lásce a odpuštění našel spolu s hostující interpretkou titulní postavy Hanou Briešťanskou azyl ve smíchovském Švandově divadle.
„Mě přivedlo k Tolstému téma odpuštění, které je, myslím si, jak hlavním tématem naší inscenace, tak románu… V době válek mi téma milosrdenství, odpuštění a hledání té možnosti přijde hrozně důležité,“ přiznává autor dramatizace, umělecký šéf Švandova divadla Martin Františák. Pro ztvárnění titulní role potřeboval přitom herečku s ostrými konturami: „Anna Karenina nemá být líbezné alpské jezírko, myslím si, že to má být ušlechtilá, ale pořádná tatranská bystřina.“ Našel ji v Haně Briešťanské. Oba umělci byli hosty Mozaiky.
Související
-
Divadelní workshopy, ateliér i vepřové hody. Otevírá se Tvůrčí dům Elišky Peškové
Už tuto sobotu 16. září uvidí první návštěvníci Tvůrčí dům Elišky Peškové. Multifunkční prosotor nabídne třeba workshopy, mezigenerační setkávání, dílny nebo klubovnu.
-
Představení Na první pohled je inspirováno reálnými případy znásilnění, před nimiž zákon zavřel oči
Na první pohled je název nového představení, se kterým o víkendu přišlo pražské Švandovo divadlo.
-
Dokážeme se napojit na společné vnímání? Radim Vizváry nahlíží na svět pohledem pierota
Umělecký šéf pražské Laterny magiky a celosvětově uznávaný mim s novým sólovým projektem Mime on the Moon. Veřejnosti se poprvé představí 2. října ve Švandově divadle.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.