Náš obor se vyvíjí denně, říká mladý typograf Vojtěch Říha. Jeho písmo používají i světové módní a kosmetické firmy
Vojtěch Říha dostal v New Yorku nedávno cenu za „celoživotní tvorbu pro typografy do pětatřiceti let“, jeho písmolijna Superior Type je totiž celosvětový pojem. Říha ji založil na UMPRUM přesně před deseti lety a od té doby klade na propagaci své práce velký důraz. Jaké fonty jsou teď v kurzu, jak jej ovlivnilo písmo z náhrobních kamenů a proč se před lety pustit do (úspěšné) spolupráce s designérem porcelánu? Ve Vizitce se Vojtěcha Říhy ptal Ondřej Cihlář.
Související
-
Už se nechci zabývat temnými věcmi, říká typograf a blackmetalový hudebník František Štorm
Hřbitovy, fonty používané na náhrobních kamenech, mystika spojená s věcmi posledními – tam byl jako doma ilustrátor, zakladatel kapely Master’s Hammer František Štorm.
-
Klub o jednom členu. Martin T. Pecina mluví o knihách, designu a Rychlých šípech
„Kniha by si měla obhájit papír. Ta, která není po grafické stránce dostatečně kvalitní, může zůstat ve čtečce,“ míní typograf a grafický designér Martin T. Pecina.
-
Pach klihu a malované nápisy. Tak si knižní grafička Jana Vahalíková pamatuje svoje začátky
Celé dny tráví před monitorem plným písmenek, což jí trochu komplikuje aktivitu, kterou si druzí užívají, totiž odpočinek s knihou. Často a ráda tak čte alespoň poezii.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.