Muž na pokraji vzplanutí pod černým deštníkem. Jiří Hájíček pokračuje se svými trojveršími ve stylu haiku
Muž na pokraji vzplanutí a Muž pod černým deštníkem. To jsou dvě sbírky krátkých trojverší spisovatele Jiřího Hájíčka, který je jinak známý spíše svým romány Selský baroko či Rybí krev. Jak na první sbírku navazuje ta následující a co oba titulní muže spojuje?
Čtěte také
„Já jsem vždycky ten pozorovatel, který zapisuje vjemy, imprese, ale zároveň se spousta věcí děje přímo mně. Sám se považuju spíš za prozaika a českým básníkům se do řemesla nechci montovat. Pro mě je to radost a trénink. U haiku se dostáváte ke slovům podrobně až na úroveň jednotlivých slabik. Možná mě to tedy vede k určité úspornosti i v próze,“ říká Jiří Hájíček.
Kde nejčastěji píše, proč je jeho sbírka věnovaná Zuzaně Brabcové a jak důležité pro něj jsou japonské kořeny vybrané poetické formy? Poslechněte si celý rozhovor.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Molière: Don Juan. Strhující tragikomedie o slavném svůdci žen. Zakázaná klasika na Vltavě
-
Pavel Landovský: Objížďka. Hořká komedie o transportu politického vězně do vyšetřovací vazby
-
Jiří Vilímek: Kořeny zla. Otakar Brousek v roli dramatika, který se musí vypořádat se svou minulostí
-
George Orwell: 1984. Vize totalitní společnosti v dramatizaci slavného antiutopického románu
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor


Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.