Mám rád, když jsou zvuky ve filmu silnější než v životě nebo se naopak umenšují. Přesně to vyvolává v divákovi emoci, říká mistr zvuku Pavel Rejholec
Držitel osmi Českých lvů mluví o velké emocionální schopnosti zvuku ve filmovém díle. Popisuje, jak funguje a čím je pro něj ohromující prostorový zvuk, proč poslouchá dozvuky kroků nebo aut v ulicích nebo proč je rád pedagogem na FAMU. A zamýšlí se i nad tím, jak práci zvukařů ovlivní umělá inteligence. Ptá se Karolína Koubová. Repríza z 8. 4. 2024
Související
-
Čtu příběh mezi řádky a hledám místa, kterým by mohla pomoci hudba, říká sound designér Džian Baban
Ač Džian Baban vystudoval scenáristiku a spolu s Vojtěchem Maškem se věnoval komiksové, jeho klíčovým polem působnosti je dnes hudba, sound design a práce se zvuky.
-
Zvony je nejlepší natáčet zvenku, daleko od věže. Jen pozor na traktory a pily, říká Radek Rejšek
Málokdo u nás rozumí zvonům a varhanám jako Radek Rejšek, absolvent kompozice na JAMU, muž který pro Český rozhlas přes třicet let natáčí zvuky zvonů po celé republice.
-
Z pozdního socialismu do raného kapitalismu. Hudbou reflektuji dystopii, říká skladatel Tóth
Zní to jako opravdický apríl – do Českého rozhlasu nastoupil jako zvukový designér v nejtužším covidu 1. dubna roku 2020. Pracuje na podobě rozhlasových her.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka