Má vlast odstartovala Pražské jaro. V čele ansámblu West-Eastern Divan Orchestra stanul osmadvacetiletý Thomas Guggeis
Daniel Barenboim z těchto umělců vybudoval West-Eastern Divan Orchestra a pracuje se symbolikou srozumitelnou lidem z různých kultur. Název je odvozen od Goetheho sbírky básní inspirovaných Persií. Poslechněte si, jak v jejich podání zní bytostně české dílo, líčící obrazy z naší mytologie, naší přírodu a historii.
Zdaleka nejde ale jen o manifest českosti, vysledovat tu můžeme historické vrcholy a propady v globálním měřítku, ekologická témata, přírodu měnící se pod lidskýma rukama, konflikt mezi ženami a muži a ovšem i téma vojenské. A v neposlední řadě musíme zdůraznit, že Bedřich Smetana napsal cyklus Má vlast uprostřed vlastního boje, boje o další lidskou i uměleckou existenci po definitivním ohluchnutí. Nenechte si ujít záznam provedení Mé vlasti jedním z nejpozoruhodnějších orchestrů současnosti!
Související
-
Jiří Hlaváč: Něco takového jsem viděl poprvé v životě. Má vlast na Pražském jaru byl silný zážitek
Ve čtvrtek 12. května začal mezinárodní hudební festival Pražské jaro. Jako tradičně ho zahájila Má vlast Bedřicha Smetany. V čem byl ovšem koncert tentokrát výjimečný?
-
Povinností Pražského jara je přesvědčovat publikum, ať se nebojí experimentů, říká ředitel Bělor
„Měl by to být někdo, kdo hodně ví o hudbě, technologiích i marketingu,“ popisuje ředitel Pražského jara Roman Bělor člověka, který jej jednou na tomto postu nahradí.
-
Festival Pražské jaro připraven s rozvahou, slušelo by mu ale více exkluzivity, zní v Akcentu
Saša Michailidis mluví s redaktorem kulturní publicistiky ČRo Vltava Danielem Jägerem a hudebním publicistou Petrem Veberem.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka