Honza Sakař oživil 170 let starou fotografickou metodu. Baví mě aplikovat ji na situace, pro které nebyla určena, říká
Když ostatní fotografové z důvodu přechodu na digitál prodávali staré foto vybavení, Honza Sakař nelenil a všechno od nich odkupoval. Dnes v ateliéru na Malé Straně fotí 130 let starým aparátem, který vypadá jako ptačí budka, a podle jím oživené metody si říká „fotograf na plech“. S výtvarníkem Petrem Niklem probouzí s pomocí masek a fotoaparátu podivné tvory, s dodávkou přestavěnou na fotokomoru zase vyráží fotit do přírody. Ve Vizitce s ním mluvil Ondřej Cihlář.
Související
-
Zajímají mě emoce. Bližší jsou mi ty temnější, říká dokumentární fotograf Jan Mihaliček
„Vyrostl jsem v černobílém světě. I většina filmů takových byla, stejně jako fotky v Lidových novinách, pro které jsem pracoval,“ říká dokumentární fotograf Jan Mihaliček.
-
Stěžovat si stojí spoustu energie, sebelítost vyřadí člověka ze života, říká fotograf Tono Stano
Tono Stano se řídí pravidlem „identifikovat zlo a nezdržovat se blbostmi.“ Inspiruje se situací tady a teď, tak vznikla i jeho aktuální výstavna v pražské Trafačce.
-
Zajímá mě, jak do fotky dostat přes techniku emoci, říká fotograf Jiří Thýn
Fotograf Jiří Thýn zkouší nad focením přemýšlet jako nad malováním, promýšlení pracovního postupu při tvorbě díla se v posledních letech stalo jeho hlavním tématem.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor


Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.