Hledá se mecenáš. Český grafický design by si zasloužil muzeum, říká odborník
Saša Michailidis se ptá spoluautora projektu Identita - příběh českého grafického designu Filipa Blažka a producenta projektu Michala Gregoriniho. Projekt mapující český grafický design pokračuje dalšími částmi. V kinech je teď film, do pražského Musea Kampa můžete zajít na výstavu. Už na jaře Česká televize odvysílala televizní cyklus a v létě vyšla kniha. Co obnáší připravit tak rozsáhlý projekt? A může série přitáhnout pozornost k českému grafickému designu i v zahraničí?
Související
-
V grafickém designu byli Češi vždycky machři. Ať se člověk podíval kamkoliv
Jak říká jeden z režisérů Petr Smělík, jde o průlet tím, co krásného jsme tady v posledních stech letech měli a máme. A že toho je opravdu dost!
-
Český design je unikátní. Muchu, Sutnara nebo Teigeho znají po celém světě, říká český Američan
Jeho otec byl Čech, narodil se v Praze v roce 1932, do USA prchl jako sedmiletý. V New Yorku má aukční síň, kde hojně prodává české umění.
-
Knižní design máme na skvělé úrovni, design obalů a značek ale mladé autory neláká, říká Aleš Najbrt
Loga Ostravy, vizuální styl Českých drah, plakáty pro karlovarský filmový festival, design knih Josefa Koudelky nebo obaly desek pro značku Animal Music.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka