Historii stolu lze zakoušet na jazyku i bříšcích prstů
Historička Irena Korbelářová působí na Slezské univerzitě v Opavě, věnuje se také experimentální retro gastronomii, dějinám stravování a kulinární kultury. Stojí například za výběrovou encyklopedií Kulinární dědictví Čech, Moravy a Slezska. Milan Svoboda své zkušenosti s památkovou péčí a historií zúročuje ve spojení s kulturní antropologií, otevírá tak vhledy do šlechtické kultury stolování a umění gastronomie.
Související
-
Jídlo je fluidní nástroj, který propojuje tvory. Festival Hostina vyživuje sounáležitost i diskuzi
Architektka a aktivistka Kateřina Vídenová, která spoluzaložila architektonickou iniciativu MAK, a umělec Dominik Lang (UMPRUM) popisují sérii komunitních hostin.
-
Hejkalizace památkám neprospívá. Jak bez kýče spojit minulost s přítomností?
Jak z památek dělat nejen prostor k vystavování a informování, ale i k prožívání a přemýšlení? Spektrum možností v ArtCafé servíruje Eliška Vidomus.
-
Skončilo už baroko? V hudbě i divadelních kusech morfuje dodnes
ArtCafé Terezy Liškové se dotýká barokního umění, které se prolíná s tvorbou současnosti. Jak v nás takové divadelní a hudební kusy rezonují?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka