Dramaturg nesmí stát na svém egu, poslední slovo má režisér, říká dramaturgyně Národního divadla Jana Slouková
Tíhne k interpretační činohře a k silné interpretaci klasiky směrem k dnešku. „Budovy Národního divadla velmi promlouvají do dramatického plánu. Musíme také obsloužit všechny, s klasickými i odvážnějšími kusy,“ říká ve Vizitce. Jaké jsou její vize ve směřování naší první scény? A kdy začíná a končí práce dramaturga při inscenaci? Ptá se Karolína Koubová. Repríza z 30. srpna 2024.
Související
-
Blízká je mi mentalita severu, za černým humorem cítím bolest, říká dramaturgyně Martina Kinská
Osmnáct let je Martina Kinská dramaturgyní Švandova divadla. Kdyby mohla znovu studovat, scenáristiku by ráda odkoukala od severských autorů.
-
Francouzské divadlo dokáže lehkým způsobem pojmenovat těžká témata, říká Natálie Preslová
Sněz tu žábu – to je festival současné francouzské dramatiky, kterou z pozice ředitelky vede dramaturgyně Divadla NoD, absolventka divadelní vědy Natálie Preslová.
-
Dramaturgyně Lenka Havlíková: Zajímá mě divadlo, které se zabývá světem tak, jak ho žijeme
Den před premiérou inscenace Otcovrah, které se ptá po smyslu tradiční rodiny v dnešní době, byla hostem Vizitky dramaturgyně a zakladatelka souboru Divadlo X10.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka