Divadlo Na zábradlí stáčí dramaturgické kormidlo ke klasice. Volí přitom nevyzpytatelný přístup
Pohled na sedm Čechovových postav, které balancují na hraně propasti s různými strategiemi přežití, nově nabízí Divadlo Na zábradlí. Na přerušenou tradici čechovovských inscenací režiséra Petra Lébla z 90. let minulého století teď pražská scéna navazuje inscenací Racek v nastudování Jiřího Havelky.
„Byl to samozřejmě risk nebo vstup do neznáma, nicméně říkala jsem si, pokud my se chceme vztahovat ke klasické činohře, tak zvolíme právě i ‘alternativního‘ režiséra, aby ten náš pokus byl co nejčistší, nejdramatičtější, nejméně vyzpytatelný,“ uvádí na konto Jiřího Havelky umělecká šéfka divadla Dora Štědroňová. Jak přistoupil „alternativní“ režisér k Čechovovi a jak se s jeho pojetím potýkali herci, se dozvíte v reportáži.
Související
-
Jana Friče vracejí na scénu Bakchantky. Známe vítěze Cen divadelní kritiky
Inscenací roku se staly Euripidovy Bakchantky v režii Jana Friče, který nedlouho po jejich premiéře ohlásil odchod od divadla.
-
Divadlo Na zábradlí stáčí dramaturgické kormidlo ke klasice. Volí přitom nevyzpytatelný přístup
Pohled na sedm Čechovových postav, které balancují na hraně propasti s různými strategiemi přežití, nově nabízí Divadlo Na zábradlí.
-
Znáte svého Souseda? Střet dvou nesourodých světů vyvolá v Divadle Rokoko duchy minulosti
V roce 2022 měla ve vídeňském Burgtheateru premiéru jeho hra Soused a s napínavým příběhem jednoho zdánlivě náhodného setkání u baru se teď seznámí i české publikum.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka