Štěpánka Pučálková v Semperoper Dresden. V Kátě Kabanové je ženou, která si nenechá do ničeho mluvit
Na scéně Semperovy opery v Dráždanech má v neděli 28. dubna premiéru Janáčkova Káťa Kabanová. České pěvecké barvy bude hájit mezzosopranistka Štěpánka Pučálková, která vytvoří roli Varvary.
Jde o inscenaci, kterou připravil španělský režisér Calixto Bieit, a která se hrála před časem také v Praze, a to na scéně Národního divadla. Bude drážďanské pojetí jiné než to pražské? „Bude maličko jiné. Ne scénicky, scéna zůstává tak, jak je, protože myslím, že ta inscenace se dokonce zase vrací do Prahy, takže je to opravdová koprodukce. Calixto jde po typologii lidí a zpěváků, takže máme třeba i jinak barevné kostými, změnil trošku pohyby zpěváků na jevišti… Pracuje s námi vyloženě tak, jak nás vidí. Takže neděláme úplně stejné herecké akce tak, jako kolegové v Praze. Ale více méně ta kostra zůstává stejná,“ říká Štěpánka Pučálková.
Lidi Janáčka milují. Ta hudba je tak komplexní a propracovaná, že musí zaujmout úplně každého.
A jaká je spolupráce s argentinským dirigentem Alejem Pérezem? „Alejo je úžasný člověk, fantastický dirigent. Jsem vážně ráda, že mohu Káťu Kabanovou nastudovat právě s ním. Je to takový debut nás všech. Nejenom můj a některých kolegů, ale i Alejův a dokonce i Semperoper Dresden, která tuto operu snad nikdy nehrála. Nebo ji minimálně nehrála dlouho. Alejo se tedy snaží tu hudbu uchopit velmi plasticky, v různých pasážích rozdílně, aby to bylo opravdu transparentní, aby byly rozdíly v dynamice a aby tu ne úplně lehkou Janáčkovu hudbu všichni pochopili,“ dodává.
Inscenace je poměrně hodně rozpohybovaná. Jak se dají herecké a pohybové akce skloubit se zpěvem? S kým se Štěpánka Pučálková na jevišti potká? Jak jde zahraničním kolegům čeština? A jak je to s vnímáním Janáčka a jeho hudby v zahraničí? Poslechněte si celý rozhovor, ve kterém Štěpánka Pučálková prozradila i to, na jak dlouho dopředu má plný diář, tedy jaká představení ji ještě v blízké budoucnosti čekají.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Psí voják Filip Topol. Portrét hudebníka, básníka a sebevraha životem
-
Richard Brautigan: V melounovém cukru. Psychedelický román, který uchvátil generaci hippies
-
Případy Sherlocka Holmese, otce Browna, slečny Marplové a dalších anglických detektivů
-
Mario Vargas Llosa: Krásné oči, ohyzdné obrazy. Zničující kritika navždy změní námořníkův život
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor


Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.