Bylo by fajn jednou za čas uspořádat dirigentskou soutěž. Ať víme, jaké talenty tu máme, říká debutantka Pražského jara Alena Hron
Odmala hrála na housle, zpívala, interpretovala lidovky a po vzoru písničkáře Owena Palletta pracovala s looperem. Když pak ale na konzervatoři zakusila dirigování sboru, okamžitě věděla, že tohle je její cesta. Sází na autentičnost, zásadní byl pro ni konkurz na asistenta dirigenta Janáčkovy filharmonie, vystoupení na letošním Pražském jaru a také mistrovská studia v Curychu. Vycházející hvězdu dirigentské scény Alenu Hron ve Vizitce představila Renáta Spisarová.
Související
-
Dirigent Tomáš Netopil v Essenu zušlechťoval hru těžkého klasicistního repertoáru, teď se vrací domů
Po deseti letech v čele essenského Operního divadla Aalto-Theater se dirigent Tomáš Netopil vrací do ČR. V Německu nastudoval množství vrcholového repertoáru.
-
Dirigent je jako horský vůdce. Orchestru pomáhá zdolat úskalí skladby, říká Christian Knüsel
Když byl Christian Knüsel kluk, hrával fotbal. Lákala ho i hudba, které se věnoval jeho otec. Za dveřmi poslouchal jeho nové kompozice a k obědu je musela dovést maminka.
-
Když hudebník nabídne dobrý nápad, nemám problém ho přijmout, říká operní dirigent Robert Jindra
Jako malý kluk toužil Robert Jindra po práci na dráze. Pak se ale něco zlomilo, Robert si zamiloval hru na klavír a poslech klasické hudby.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.