BáSnění Jiřího Ondry
Poslechněte si oblíbené poetické texty divadelního režiséra a dramaturga Jiřího Ondry.
Divadelní režisér, dramaturg a scenárista Jiří Ondra (1980) vystudoval režii alternativního a loutkového divadla na pražské DAMU a Teorii a dějiny dramatických umění na Univerzitě Palackého v Olomouci. V letech 2012–2017 byl uměleckým šéfem a kmenovým režisérem Divadla D21 v Praze. Od roku 2013 pracuje jako režisér a dramaturg Divadla rozmanitostí v Mostě a jako lektor Divadelního studia pro děti a mládež Dětský talent v Praze.
Působil také jako vedoucí programu Teatroterapie v Dětském domově Lety, kde založil divadelní soubor Pasažéři, a jako dramaterapeut v Diagnostickém ústavu Dobřichovice a Dětských domovech v Unhošti, Ledcích a Klánovicích. Jako režisér spolupracoval také s A Studiem Rubín, s Horáckým divadlem Jihlava, s Klicperovým divadlem Hradec Králové aj. K jeho nejnovějším inscenacím patří Vango (scénář a režie) v Divadle rozmanitostí Most, Thelma & Selma (režie) v A Studiu Rubín nebo Svatojánská noc (režie) v Divadle D21 Praha. Pro Český rozhlas napsal a režíroval hru Fantom betonovýho smradu a spolu s Lucií Ferenzovou hru Jezerní prales.
Natočeno v roce 2019.
ÚDAJE O VYDÁNÍ:
Dylan Thomas: Kdysi to byla barvitost rčení (z výboru Svlékání tmy, přeložil Pavel Šrut, Československý spisovatel 1988)
Samuel Beckett: Texty pro nic – úryvek z textu II. (Novely a texty pro nic, přeložili Marie Veselá a Josef Kaušitz, Odeon 1966)
Bohumila Grögerová: Rukopis (básně bez názvu) (nakl. Pavel Mervart, Červený Kostelec, 2008)
Ladislav Selepko: VII Jidlo a metafyzika (ze sbírky Tratoliště, 2004, in Devatenáct měst, Malvern 2016)
Ladislav Selepko: Amundsen (ze sbírky Architektura, 2009–2012, in Devatenáct měst, Malvern 2016)
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Tohle není povídání na dobrou noc, k zamyšlení určitě.
moderátor Jan Pokorný


Tata a jeho syn
Autorské povídky známého divadelníka a spisovatele A. G. v jeho vlastním podání. Tata a jeho syn je sbírkou úsměvných příběhů na motivy skutečných událostí, ovšem ve skutečných kulisách a především ve skutečné době.