Žánr rozhlasové hry neumírá. Hrané podcasty kvetou a nabízí prostor českým autorům, říká autor Mizení Matěj Samec
„Nebýt babičky, nevím, jestli bych studoval dramaturgii. Společné návštěvy divadla a následné rozebírání viděného pro mě byly moc důležité,“ vzpomíná Matěj Samec na iniciační momenty s režisérkou Evou Hallerovou. Už přes deset let je spojený s Divadlem MeetFactory, kde se podílí na inscenacích inspirovaných převážně soudobou beletrií. Je ale také nadšeným rozhlasovým tvůrcem. O vztahu k novému způsobu práce se slovem a zvukem s ním ve Vizitce mluvil Ondřej Cihlář.
Související
-
Jsou místa, kam se prostě chodit nemá! Poslouchejte podcastový psychothriller Mizení
Praha – Holešovice, ulice Komunardů. Je únor a právě tady se před bezpečnostní kamerou zdejší banky naposledy mihnul ten kluk. Pak už o něm nikdo neslyšel...
-
Všechno, co je tak trochu tajemné a tísnivé, se dobře poslouchá. A Mizení to splňuje úplně dokonale
Šedými pražskými ulicemi zmítá chlad. Někde uprostřed nich se ztratil 14letý chlapec. Ve výslechové místnosti sedí podezřelý muž. Ví, kde ho najít? A najde se ještě živý?
-
V dospívání jsem chtěl být hudební skladatel, je to nejlepší věc na světě, říká režisér Karásek
Svůj první velký film Karel, já a ty natočil Bohdan Karásek až po čtyřicítce. „Jediné, co zbývá, když se nedaří, je nepřestávat věřit ve svou hvězdu,“ řekl ve Vizitce.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka