Zamilovala jsem si píseň. Koncert si postavím po svém, nemusím překřičet orchestr a zažiju i trochu humoru, říká Bella Adamova
V jedenatřiceti je altistka Bella Adamova, rodačka z Čečny, vycházející hvězda. S rodinou odešla před útlakem do Prahy, kde chodila na mezinárodní školu. Pak zamířila do zahraničí: Londýn, Kolín nad Rýnem, Graz a aktuálně Hannover – to jsou místa, kde se učila písňové interpretaci, ale i improvizaci. Proč před vším repertoárem dala přesnost právě písním, proč chce být co nejdéle pod pedagogickým dozorem a co ji naučila terapie? Mluvila o tom ve Vizitce s Renátou Spisarovou.
O zpěvu Bella Adamova hovoří jako o způsobu, jak předat posluchačům důležité myšlenky. Původně se chtěla věnovat jazzu, když jí ale učitelka představila Debussyho písňovou tvorbu, propadla klasice. Koncertní program si staví sama a pracuje na něm dlouho. Důležité jsou pro ni nejen texty, ale i tónina a první i poslední akord. Zabývá se také „svobodnou improvizací“, která je mezi jejími vrstevníky v kurzu.
Čtěte také
V rámci Pražského jara vystoupí Bella Adamova 20. května po boku německého klavíristy Malte Schäfera s písněmi romantiků i skladatelů 20. a 21. století, které spojuje motiv lásky, krutosti a ztráty. Ty se ostatně týkají i jejího života; ačkoliv vyrůstala ve velké harmonické rodině a se svými šesti sourozenci si dodnes dobře rozumí, ona i její sestra zažily ve škole – v Moskvě, kde Adamovi krátce žili, i v Praze – šikanu kvůli svému původu. Na vrub písní vybraných do svých koncertů říká: „Nechci zpívat jenom Schumanna. Píseň přeci není jen o lásce, člověk má tolik zkušeností a láska je jen jedna z nich. Mám ráda i věci, ve kterých je trocha humoru. Je strašně osvěžující dělat něco vtipného, slyšet, jak se lidé smějí.“ Na písňové tvorbě ji láká nejen repertoárová šíře, ale i fakt, že během koncertů nemusí „bojovat“ s orchestrem a může se lépe soustředit na své introvertní já.
Související
-
Povinností Pražského jara je přesvědčovat publikum, ať se nebojí experimentů, říká ředitel Bělor
„Měl by to být někdo, kdo hodně ví o hudbě, technologiích i marketingu,“ popisuje ředitel Pražského jara Roman Bělor člověka, který jej jednou na tomto postu nahradí.
-
Šetřit budeme muset i my. Omezíme koncerty, říká nový ředitel Pražského jara Pavel Trojan
V týmu Pražského jara začal pracovat v osmnácti jako dobrovolník v press centru. Později přišla nabídka na post tiskového mluvčího.
-
Když hudebník nabídne dobrý nápad, nemám problém ho přijmout, říká operní dirigent Robert Jindra
Jako malý kluk toužil Robert Jindra po práci na dráze. Pak se ale něco zlomilo, Robert si zamiloval hru na klavír a poslech klasické hudby.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka