Vždy připravena. Když znám dílo notu po notě, orchestr ochotněji přijme mou vizi, říká dirigentka Anna Novotná Pešková
V dětství toužila po profesi operní zpěvačky, záhy ale zjistila, že to není její parketa. Na konzervatoři si tak ke zpěvu přibrala dirigování, prý proto, že jako malá měla při šermování hůlkami na rýži pocit, že tímto způsobem lze vyjádřit všechny emoce hudby. Jak důležitá je pro dirigenty možnost asistovat zkušenějším kolegům? Co všechno by měl umět dobrý dirigent, dirigentka? Anny Novotné Peškové, od letošní sezony posily Národního divadla, se ptal Daniel Jäger.
Související
-
Ženská síla před orchestrem. Nahrávky čtrnácti předních dirigentek z celého světa
V Poledních koncertech tentokrát zazní hudba pod taktovkou žen. Sedmidílná série představí 14 dirigentek současného světa klasické hudby a opery.
-
Dirigent Tomáš Netopil v Essenu zušlechťoval hru těžkého klasicistního repertoáru, teď se vrací domů
Po deseti letech v čele essenského Operního divadla Aalto-Theater se dirigent Tomáš Netopil vrací do ČR. V Německu nastudoval množství vrcholového repertoáru.
-
Když hudebník nabídne dobrý nápad, nemám problém ho přijmout, říká operní dirigent Robert Jindra
Jako malý kluk toužil Robert Jindra po práci na dráze. Pak se ale něco zlomilo, Robert si zamiloval hru na klavír a poslech klasické hudby.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka