Všímavost je v umění důležitější než talent a invence, říká Pavel Büchler. Odrazovým můstkem jeho tvorby jsou stará média, slova a zvuky
Pavel Büchler původně studoval typografii, a kdyby v 80. letech neopustil Československo, dost možná, že by se jí věnoval dodnes. V Anglii ale rozvíjel linii volného umění, kterou započal ještě v Praze experimenty s akčním uměním. Co z typografie v jeho životě zůstalo? Jak vnímá vztah mezi umělcem, dílem a divákem, v čem jsou pro něj zásadní texty Franze Kafky a Karla Marxe a jak se během dvaceti let proměnilo umělecké vzdělávání? Ve Vizitce se ptala Hana Slívová.
Související
-
Náš obor se vyvíjí denně, říká mladý typograf Vojtěch Říha. Jeho písmo používají světové módní firmy
Vojtěch Říha dostal v New Yorku nedávno cenu za „celoživotní tvorbu pro typografy do pětatřiceti let“, jeho písmolijna Superior Type je totiž celosvětový pojem.
-
Pracovna: V ateliéru malíře a grafika Patrika Hábla
Výtvarník Patrik Hábl (1975) patří na naší umělecké scéně k nejvýraznějším malířův střední generace. Znají ho ale i za hranicemi.
-
Umění má schopnost reflektovat úzkosti, nikdy by je ale nemělo ilustrovat, říká Jiří David
Ačkoliv v současné době vystavuje pro sebe atypické skleněné vázy, poslední rok a půl se multimediální umělec Jiří David věnuje hlavně obrazům.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.