Vltavské Mizení se na festivalu Prix Bohemia Radio utká o titul v kategorii Podcast
Na mezinárodním festivalu rozhlasové tvorby Prix Bohemia Radio 2024, jehož 40. ročník se uskuteční v polovině října v Olomouci, se utkají tři desítky děl. Celkově bylo přihlášeno přes stovku soutěžních příspěvků, které se utkají o čtyři hlavní ceny v kategorii Drama, Dokument, Reportáž a Podcast. Je mezi nimi i vltavské Mizení.
40. ročník Prix Bohemia Radio bude probíhat od 13. do 17. října v Olomouci.
Kompletní nominace naleznete ZDE.
Postupující díla v jednotlivých kategoriích
Podcast
Třetím rokem se k tradičním kategoriím festivalu Prix Bohemia Radio přidává soutěžní kategorie Podcast. Ta reaguje na výrazný zájem o poslech i produkci podcastů, jenž v posledních letech zaznamenáváme v českém prostředí. Do kategorie Podcast bylo možné přihlásit pravidelné podcasty i uzavřené podcastové série v češtině, které byly publikovány na internetu v období od 1. ledna 2023 do 31. března 2024. Celkem bylo přihlášeno 46 projektů, z nichž odborná porota vybrala 10 finalistů postupujících do hlavní soutěže.
- Mizení
autor Matěj Samec, režie Bohdan Karásek, zvuk Džian Baban a Jakub Školný, zvukový design a hudba Džian Baban, kreativní producentka a dramaturgyně Klára Vičíková - Český rozhlas - Buchty čtou
autorky Ivana Veselková a Zuzana Fuksová - Český rozhlas - Kde domov můj?
autor a režie Lukáš Houdek, zvukový design a mix Adam Voneš, dramaturgie Brit Jensen - HateFree Culture - Na Východ!
autoři Josef Pazderka a Ondřej Soukup, sound design Damiana Smetanová, dramaturgyně Daniela Vrbová, kreativní producent Lukáš Sapík - Český rozhlas - Rok ve válce: Na lince Ukrajina – Praha
autoři Damian Machaj, Ondřej Suchan, Martin Dorazín, Jan Pokorný, Storylab Audio - Český rozhlas - Místo činu: Kavčí hory
autoři Jakub Adamus a Jakub Hošek, režie Eva Jarešová, zvuk a sound design Jakub Novotný, vedoucí dramaturg Jiří Koukal, kreativní producentka Štěpánka Sunková - Česká televize - Reakce
námět Marie-Louisa Purkrábková, scénář Radio Wave, režie Natália Deáková, zvuk Jitka Špálová, zvukový design Stanislav Abrahám, hudba Jakub Kudláč, kreativní producentka a dramaturgyně Kateřina Rathouská - Český rozhlas - Orlice Karina zemřela
autoři a režie Zdeněk a Květa Chaloupkovi, zvuk Adam Levý - Audionaut - Lyžák
scénář a režie Tereza Verecká, zvuk Jitka Špálová, zvukový design a hudba Ondřej Gášek, dramaturgyně Lenka Veverková - Český rozhlas - Odpustit?
autorka Ridina Ahmedová, zvuk Jaroslav Pokorný, hudba Ridina Ahmedová a Jaroslav Pokorný, kreativní producentka a dramaturgyně Veronika Ruppert - Český rozhlas
Drama
Národní kategorie Drama je určena původnímu rozhlasovému dramatu, adaptaci či dramatizaci s maximální stopáží do 60 minut, vytvořeným v České republice a odvysílaným českým vysílatelem v období od 1. ledna 2023 do 31. března 2024. Do této sekce bylo přihlášeno celkem 24 děl, ze kterých odborná porota vybrala 5 finalistů.
- Alfred Jarry: Král Ubu
(překlad Prokop Voskovec, dramatizace Vít Vencl, dramaturgie Martin Velíšek, hudba a zvukový design Miroslav Tóth, režie Vít Vencl) - Pavel Molek: Křižovatky
(dramaturgie Klára Novotná, hudba a zvukový design Miroslav Tóth, zvuk Jonáš Rosůlek, režie Petr Mančal) - Rudyard Kipling: Mauglí
(překlad Aloys Skoumal a Hana Skoumalová, dramatizace Marie Špalová, dramaturgie Lenka Veverková, hudba a zvukový design Miroslav Tóth, zvuk Jonáš Rosůlek, režie Izabela Schenková) - Ladislav Fuks: Pan Theodor Mundstock
(dramatizace Lenka Veverková, dramaturgie Zuzana Sikačová, hudba Jan Trojan a Ester Grohová, zvukový design Jan Trojan, zvuk Tomáš Pernický, režie Aleš Vrzák) - Daisy Mrázková: Proč je nebe tak daleko
(dramatizace Matěj Samec, dramaturgie Lenka Veverková, hudba a zvukový design Jan Trojan, zvuk Tomáš Pernický, režie Izabela Schenková)
Dokument
Tato národní kategorie je určena rozhlasovému dokumentu s maximální stopáží do 60 minut, vytvořenému v České republice a odvysílanému českým vysílatelem v období od 1. ledna 2023 do 31. března 2024. Do této kategorie bylo přihlášeno celkem 30 dokumentů, ze kterých odborná porota vybrala 6 děl do hlavní soutěže.
- V maringotce
Eva Lammelová / Hate free culture - Hotel Hate
Brit Jensen / HateFree Culture - Když to spadne, tak to spadne
Zdeněk Chaloupka / Český rozhlas - Máte vztah? A mohla bych ho vidět?
Tereza Reková / Český rozhlas - Pět fází smutku
Eliška Mádrová / MUNI - Nechat to bejt
Jiří Slavičínský / Audionaut-Bionaut
Související
-
Jsou místa, kam se prostě chodit nemá! Poslouchejte podcastový psychothriller Mizení
Praha – Holešovice, ulice Komunardů. Je únor a právě tady se před bezpečnostní kamerou zdejší banky naposledy mihnul ten kluk. Pak už o něm nikdo neslyšel...
-
Všechno, co je tak trochu tajemné a tísnivé, se dobře poslouchá. A Mizení to splňuje úplně dokonale
Šedými pražskými ulicemi zmítá chlad. Někde uprostřed nich se ztratil 14letý chlapec. Ve výslechové místnosti sedí podezřelý muž. Ví, kde ho najít? A najde se ještě živý?
-
Hrané podcasty kvetou a nabízí prostor českým autorům, říká autor Mizení Matěj Samec
O vztahu k novému způsobu práce se slovem a zvukem mluvil s Matějem Samcem Ondřej Cihlář.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.