Vidím na horizontu vysokou pec a jsem ztracený. Fascinuje mě ta manifestace síly, říká fotograf Viktor Mácha
Zastávkou u třinecké řeky Olše s výhledem na těžební věž chtěl tatínek svého syna odradit od „špinavé“ cesty. Jenže se stal opak. „Ta věž ke mně hovořila srozumitelným jazykem,“ konstatuje fotograf Viktor Mácha. Později vystudoval religionistiku a teologii, opravdovou sílu ale spatřuje ve foto dokumentaci industriálního dědictví. Má největší ucelenou kolekci těžkého průmyslu na světě a rád by se vrátil fotit do jižní Ameriky. Ve Vizitce s ním mluvit David Hamr.
Související
-
Kamila Hladká: Na sfárání tisíc metrů pod zem jsem byla dobře připravená, přesto jsem cítila úzkost
Kamila Hladká vysvětluje, kde začala cesta knížky Hornické vdovy, která je v současné době nominovaná na cenu Magnesia Litera v kategorii Publicistika.
-
Industrie ukazuje, jak šel čas s průmyslem. Chtěl jsem sociálně citlivou sérii, říká Ivo Bystřičan
Dělník a jeho zaměstnavatel, továrna a zásah státu do jejího chodu, malý a velký průmysl, kapitalismus a mýty, které sám vynesl na světlo. To jsou klíčová slova nové série.
-
Stroje s designem od Makovského. Udržme povědomí o tom, že se věci dělaly jinak, říká Pavel Šercl
Kachličky s designem od Alfonse Muchy nebo soustruh s otiskem Vincence Makovského – i to je součástí Jizerskohorského technického muzea, které dalo domov starým strojům.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.