Vidět grafiky z Louvru vystavené, to je úplně jiný zážitek, než na ně koukat v knihách, říká kurátorka Národní galerie
Saša Michailidis se ptá kurátorky Sbírky grafiky a kresby NGP Blanky Kubíkové a kurátorky sbírky staré grafiky Muzea umění Olomouc Heleny Zápalkové. Valdštejnskou jízdárnu v Praze zaplnily grafiky, kresby, malby i šperky. Koná se tam výstava nazvaná Od Michelangela po Callota. Umění grafiky manýrismu, kterou připravila pražská Národní galerie ve spolupráci s pařížským Muzeem Louvre. Proč byli grafici tak důležití i pro malíře? Jaké grafické techniky se používaly?
Související
-
Baroko všemi smysly. Kompozice věnovaná osobnosti českého barokního malíře Petra Brandla
Impulsem ke vzniku dvouhodinové kompozice věnované osobnosti českého barokního malíře Petra Brandla ve Víkendové příloze je současná výstava NG ve Valdštejnské jízdárně.
-
Důležité je, aby výstavy aktivovaly nejmladší generaci. I děti se zajímají o klima, říká Jiří Fajt
Někdejší ředitel Národní galerie Jiří Fajt se dnes stará o projekty Státních uměleckých sbírek v Drážďanech. Proč tamní kurátorský tým odmítl výstavu Olafura Eliassona?
-
Malíř Petr Brandl jako barokní popstar s dluhy. Před plátnem musel zažívat extázi, říká kurátorka
Saša Michailidis se ptá kurátorky Sbírky starého umění Národní galerie Praha Andrey Steckerové a archivářky NGP Radky Heisslerové.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
![hurvinek.jpg hurvinek.jpg](https://vltava.rozhlas.cz/sites/default/files/styles/cro_3x2_mobile/public/images/4c83e43279b642121b870ce888c62be8.jpg?itok=5JPOJ2vm)
![](https://vltava.rozhlas.cz/sites/default/files/styles/cro_1x1_mobile/public/images/4247ad974925176a3765341e86733918.jpg?itok=ZPQ_6MMg)
Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka