Václav Cibula: Lavina. Jak běží čas člověku, který se po pádu ohromné sněhové masy ocitne sám?
Od nepaměti představují horské vrcholy pro člověka výzvu, aby je pokořil a překonal při tom sám sebe. Tím, co horolezce ve skalách nejvíc ohrožuje, bývá většinou špatný odhad vlastních sil a prudké změny počasí. Stejné příčiny leží i v základu nehody, která rozdělí dvojici na začátku rozhlasové hry v režii Jiřího Horčičky. Poslouchejte on-line po dobu čtyř týdnů po odvysílání.
Jak běží čas člověku, který se po pádu ohromné sněhové masy ocitne sám, odkázaný jen na svou vůli a myšlenky? A jak si udržet naději ve chvílích naprostého vyčerpání, kdy se čas na záchranu krátí s každou hodinou? Pohřešovanou dvojici se vydává hledat skupina záchranářů, kvůli nepříznivým podmínkám má však omezené možnosti. Její členové musí od začátku čelit dilematu, jestli riskovat vlastní životy a pokračovat v akci, i když šance na to, že dvojice nehodu přežila, je čím dál menší.
Scénář Václava Cibuly si k realizaci vybral režisér Jiří Horčička a dokonale vytěžil potenciál, který autor rozhlasovému médiu nabídl. V působivé hudebně-zvukové kompozici, v níž zuří sněhová bouře, ve vzpomínkách ožívají hlasy přátel a blízkých, či promlouvá věčný a nadlidský hlas hor, podávají výborné výkony Eduard Cupák, Daniela Kolářová, Vilém Besser, Miloš Hlavica, Miloš Nedbal, Ladislav Mrkvička, Libuše Havelková či Josef Patočka.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Giovanni Boccaccio: Dekameron. Hvězdně obsazený výběr lehkomyslných příběhů z období renesance
-
David Zábranský: O jednom zachraňování života. Radikální moudra ceděná přes roušku čte Václav Neužil
-
Zbožný Tomáš a Blíženci. Dvě povídky Jakuba Arbese
-
Jan Zábrana: Psovod Gerža. Jak se z člověka stává stvůra
Více o tématu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.