V obloucích Negrelliho viaduktu se rodí nový městský život
V prosinci minulého roku se otevřel pilotní prostor v oblouku Negrelliho viaduktu. V Karlíně tak začala nová etapa revitalizace mostních oblouků a přilehlého okolí. Zkušební provoz první prosklené vestavby musí běžet celkově dva roky. Nyní se pracuje na projektu, který počítá se zasklením dalších až 49 oblouků. Ty by měly sloužit jako prostory pro kulturní aktivity, galeristy, společenské události i komerční aktivity.
Viadukt Karlín se dostal také do finále evropské ceny Nový evropský Bauhaus 2025. Zařadil se mezi šest nejlepších v kategorii Šampioni: Upřednostňování mést a lidí, kteří to nejvíce potřebují. Vítěz se vyhlásí na slavnostním ceremoniálu 30. září 2025. Za iniciativou vestaveb i revitalizace okolí stojí architektonická platforma CCEA MOBA, která až od roku 2013 pracuje na oživení prostoru pod druhým nejstarším mostem v Praze.
Negrelliho viadukt je nejstarším železničním mostem v Praze a měří 1110 metrů. Budoval se v letech 1846–1850 a jeho stavbu řídil významný rakouský dopravník inženýr a průkopník železnic Alois Negrelli. Do roku 1910 byl nejdelším mostem v Evropě.
Poslechněte si reportáže Zuzany Filípkové natočené přímo v pilotním oblouku Viaduktu Karlín.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.