V laboratoři písecké galerie rozhodují děti. Víme proč!
Ve Sladovně Písek je Laboratoř Nápad, která je věnována dětem a jejich kreativitě. „Je to prostor, kde rozhodují děti,“ říká ředitel Sladovny Adam Langer. Facilitátorka a metodička Sára Pokorná popisuje, jak lze kreativitu, spolupráci a sebevyjádření podporovat i ve školním prostředí. Výzkumník a mentor Marek Urban vysvětluje, proč je i v mateřské škole významné myslet nahlas a prohlubovat tak myšlení o myšlení.
Zkuste se podivit nad něčím docela obyčejným.
Sára Pokorná
I děti ve školce mohou prohlubovat myšlení o myšlení.
Marek Urban
Děti tvrdí, že nápad se nerodí, ale spí a čeká, až bude vzbuzen.
Adam Langer
Související
-
Rezidence jako čas a prostor experimentovat. A klidně i zabloudit do slepé uličky
V České Republice funguje síť rezidenčních center nabízejících umělcům i kulturním manažerům čas a prostor na soustředěnou práci. Jak vypadají a fungují?
-
Hřiště a harampádiště, kde kvete dobrodružství a svoboda, v Česku zatím chybí
Děti mají právo si hrát. Patří ale dětská hra do města? Jak si nejlepší hřiště na světě představuje žačka Doris? ArtCafé o hřištích a dobrodružství přináší Tereza Lišková.
-
Patří veřejný prostor měst i náctiletým a mladým dospělým?
Mladí a dospívající ve veřejném prostoru. Jak malé zásahy rozšířují, nebo naopak redukují, jejich možnosti využívání města? Odpovědi hledá ArtCafé Terezy Liškové.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
![jak_klara_obratila_na web.jpg jak_klara_obratila_na web.jpg](https://vltava.rozhlas.cz/sites/default/files/styles/cro_3x2_mobile/public/images/e267b388c06a96c1b90c7443afcd1a84.jpg?itok=NWANcVy-)
![](https://vltava.rozhlas.cz/sites/default/files/styles/cro_1x1_mobile/public/images/94949a2cda8b0e5970dc036a8b74667d.jpg?itok=bfzCOlUT)
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.