Rezidence jako čas a prostor experimentovat. A klidně i zabloudit do slepé uličky

15. květen 2024

Ve strategických dokumentech EU se o rezidencích píše jako o „nedílné součásti běžné praxe a kariéry umělců a kulturních pracovníků“. Rezidenční pobyty nemusí být jen otázkou osobní volby, ale i profesního přežití. Jaký dopad mají na umělce, hostící organizace či komunitu? Hanka Malaníková se ptá Terezy Lacmanové (portál ART-IN-RES), Žanety Vávrové (Vzdělávací a kulturní centrum Broumov) a Markéty Hrdličky Málkové (REZI.DANCE).

Proč rezidence? Protože: decentralizace kultury, rozvoj tvorby, tvůrčí udržitelnost.
Tereza Lacmanová

Aleš Březina a Therese Aune, hudební rezidenti z března 2022. V pozadí literární domek a klášterní kulatá okénka schovaná za stromem jsou okna pracoven, kde hudební rezidenti tvoří

Není to výmysl dnešní doby. I Mozartovi zaplatil mecenáš pobyt, on za ním jel na zámek a vytvořil pro něj dílo. Neustále mě překvapuje, že musíme připomínat, že je to absolutně zásadní forma, jak nazkoušet a vytvořit autorské představení.
Markéta Hrdlička Málková

Hanka Malaníková si pozvala do ArtCafé Terezu Lacmanovou (portál ART-IN-RES), Markétu Hrdličku Málkovou (REZI.DANCE) a Žanetu Vávrovou (Vzdělávací a kulturní centrum Broumov)
Spustit audio

Související