Umění vyžaduje oběti. Ale proč právě od diváků?
Naše chápání umění se může fatálně míjet s tím, co chtěl umělec říci. Kulturní publicista Jan H. Vitvar přibližuje svou čerstvě vydanou knihu historek z výtvarného podsvětí Umění, kterému nikdo nerozumí. Jak srozumitelnost umění nahlíží galerie? Jak přemýšlejí o svých návštěvnících? O edukační a lektorské práci hovoří kurátorka Galerie města Pardubic GAMPA Šárka Zahálková a vedoucí Oddělení rozvoje publika Národní galerie v Praze Oldřich Bystřický.
Související
-
Růžová artbulance zasahuje aneb Potřebujeme intenzivní léčbu uměním?
Do Prahy přijíždí speciální sanitka artbulance dánského uměleckého sdružení Kunstpartiet, které zkoumá roli umělecké komunikace jako formy alternativní medicíny.
-
Jak děti nepřipravit o radost z tvorby? První krok – uchvátit je a ohromit zvukem, pohybem, barvou
Září je měsíc zapisování do uměleckých škol a kroužků. Jak zprostředkovat umění těm, kteří se s ním potkávají poprvé v životě?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Tohle není povídání na dobrou noc, k zamyšlení určitě.
moderátor Jan Pokorný


Tata a jeho syn
Autorské povídky známého divadelníka a spisovatele A. G. v jeho vlastním podání. Tata a jeho syn je sbírkou úsměvných příběhů na motivy skutečných událostí, ovšem ve skutečných kulisách a především ve skutečné době.