Ukažme, co máme. I v zahraničí jsou kvalitou našich sbírek překvapení, říká ředitel Uměleckoprůmyslového musea Radim Vondráček
Do Uměleckoprůmyslového musea nastoupil Radim Vondráček před třemi desítkami let původně na krátkodobou brigádu. Jenomže zůstal a přes kurátorské posty – začínal ve sbírce grafiky – se dostal až do ředitelské pozice, na níž nedávno vystřídal Helenu Koenigsmarkovou. Jak jeho přístup k umění ovlivnilo studium ve Vídni? Jaký potenciál mají sbírky musea a proč je důležité přilákat k nim nejmladší generaci? I o tom mluvil s Radimem Vondráčkem ve Vizitce David Hamr.
Související
-
Autoři plakátů z přelomu 19. a 20. století si mohli dovolit hodně, říká historička umění Vlčková
Třicet tisíc – tolik plakátů čítá sbírka pražského Uměleckoprůmyslového musea, kterou vede Lucie Vlčková. Výběr z kolekce představuje na výstavě Řeč plakátu 1890 – 1938.
-
Národní galerie nemůže dělat výstavy jako v Tate, musí jít svojí cestou, říká kurátor Michal Novotný
„Zdá se, že je autentické, ale ono je sestříhané a zinscenované. A přesně takhle dnes funguje intimita,“ říká ředitel Sbírky moderního a současného umění v Národní galerii.
-
Design kultivuje. Ale podniky vnímají studenty jako levnou pracovní sílu, říká rektor UMPRUM Vybíral
Je potřeba, aby absolventi UMPRUM byli zruční, ale aby do designu, architektury a umění dokázali přenést taky emoce, zdůrazňuje staronový rektor UMPRUM Jindřich Vybíral.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.