Sezóna inspirovaná tradicí… Smetanovský operní cyklus i leta opomíjená klasika na prknech Národního divadla moravskoslezského
Divadla jsou po prázdninách opět v provozu a jejich fungování tu více tu méně narušuje komplikovaná ekonomická situace. Jak si vede největší ostravská divadelní instituce? Na podmínky pro tvorbu i plány pro novou sezónu jsme se ptali ředitele Národního divadla moravskoslezského Jiřího Nekvasila.
„Máme soběstačnost v rovině dvanáct až patnáct procent. Jako divadlo ve třetím největším městě České republiky, navíc nejvíce vzdálené od Prahy, se snažíme mít širokou nabídku od operních představení, máme poměrně velký baletní soubor, který obsáhne jak klasiku, tak moderní tanec, činoherní soubor, ale zároveň samostatný muzikálový soubor, takže máme dva orchestry a operní sbor atd. Takže jsme poměrně velké divadlo s širokou nabídkou působící na dvou velkých scénách a jedné komorní,“ popisuje ředitel Jiří Nekvasil pestrost, kterou Národní divadlo moravskoslezské v Ostrave disponuje.
Jak vypadá vítězný architektonický návrh na Géčko a jaké nové možnosti Národnímu divadlu moravskoslezskému i městu Ostrava nová budova nabídne? Proč nese sezóna 2023/24 motto „inspirováni tradicí…“ a jak se to promítne do premiérovaných titulů? Dozvíte se mimo jiné v našem rozhovoru.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Eli Beneš: Nepatrná ztráta osamělosti. Oceňovaný debut současného českého spisovatele
-
Deník zloděje. Autobiografický příběh padlého anděla Jeana Geneta
-
Peter Karvaš: Sedm svědků. Detektivka ve hvězdném obsazení otevírá otázky po občanské odpovědnosti
-
Poslechněte si povídky Karla Šiktance Bílá Černoc a Sen o svatém Františkovi
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Přijměte pozvání na úsměvný doušek moudré člověčiny.
František Novotný, moderátor


Setkání s Karlem Čapkem
Literární fikce, pokus přiblížit literární nadsázkou spisovatele, filozofa, ale hlavně člověka Karla Čapka trochu jinou formou.