Přírodní materiály nevyhledávám cíleně, nacházejí si mě samy, říká grafik Šimon Brejcha
Větvičky, kořeny, brouci, vážky či hadi. I jimi zabydluje své rozměrné grafické práce letošní laureát ceny Vladimíra Boudníka. „Jestliže Boudník rád pracoval s nalezenými materiály průmyslového odpadu, které fyzicky otiskoval do plechových desek, mě zajímají pomíjivé, rozpadající se entity. Tu pomíjivost chci zakonzervovat“, vysvětluje. Za tímto cílem postupně ovládl všechny tradiční techniky, sám pak vynalezl několik dalších.
Kde se v něm vzal sklon k experimentu? Jak jeho grafiky vznikají? A proč je dnes nesmysl používat grafiku jako reprodukční techniku? I o tom s Markétou Kaňkovou mluvil ve Vizitce.
Související
-
Šprajcl jsem se na Obsluhoval jsem anglického krále, říká ilustrátor Václav Šlajch
Přestože po dokončení plzeňské Sutnarky okusil tvrdý chleba volné nohy a rok čekal na první solidní zakázky, patří k vyhledávaným výtvarníkům, kreslířům a ilustrátorům.
-
Studium animace je pro kreslení komiksu nejlepší základ, říká ilustrátor Karel Osoha
Jak dlouho jeden takový sešit vzniká? A proč se Osohovi nechce pokoušet štěstí v zahraničí? I o tom ve Vizitce mluvil s Ondřejem Cihlářem.
-
Je to studené a odtažité, říká o on-line výuce na UMPRUM Juraj Horváth
Jako grafický úpravce nebo ilustrátor se podílel na vzniku desítek knih. Vede Ateliér ilustrace a grafiky na UMPRUM a podílí se na organizaci festivalu Tabook.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.